Pajari oli löytänyt hyvän vauhdin Gran Canarian asvalttiteillä ja piti hallussaan neljättä sijaa. Pajari aloitti vauhdikkaasti lauantain viimeistä edellisen erikoiskokeen, mutta pätkän lopussa rysähti.
Pajari törmäsi Toyotallaan tien suojakaiteeseen, ja peli oli sillä selvä.
– Luultavasti tulin vähän liian kovaa yhteen pitkään mutkaan, jonka tiesin olevan pitkä ja tiukkeneva. Mutta jostain syystä se tiukkeni vielä enemmän. Minulla ei ole mitään hyvää selitystä, koska aamulla siinä kohdassa ei ollut mitään draamaa.
– Mielestäni tein nyt saman kuin aamulla, mutta meillä oli yksinkertaisesti liikaa vauhtia, ja osuin kaiteeseen, pettynyt Pajari kertasi.
Ennen Pajarin ulosajoa Toyotalla oli kisassa huikea viitoisjohto. Pajarin keskeytyksen vuoksi Toyotan on nyt ”tyytyminen” neloisjohtoon ennen sunnuntain erikoiskokeita.
Ennen virhettään Pajari näytti kuitenkin positiivisia merkkejä taidoistaan. Esimerkiksi kaikki Hyundain tähtikuljettajat olivat suomalaisen takana tuloslistalla.
– Tietenkin on aina harmi, kun käy näin, mutta jos ajatellaan, että alamme päästä samoihin aikoihin kuin muutamat maailmanmestarit, niin se tarkoittaa, että olemme jo aika hyvällä tasolla, Pajari viittasi Hyundain Thierry Neuvilleen ja Ott Tänakiin, jotka ovat tuskailleet autonsa säätöjen kanssa Kanarialla.
– Tällaisia asioita voi tapahtua todella helposti. Siitä ei tule mitään varoitusta – tuntuu, että kaikki on hallinnassa, ja sitten yhdessä mutkassa lipsahtaa. Se kuuluu tähän lajiin, Pajari totesi.
Myöhään lauantai-iltana paikallista aikaa selvisi, ettei Pajari pysty jatkamaan kilpailua sunnuntaina, jolloin ohjelmassa on vielä viisi erikoiskoetta.