Pajari pestattiin täksi kaudeksi ajamaan Toyotan ”kakkostiimissä” japanilaisvalmistajan Rally1-autoa. Pajari on koko alkukauden korostanut olevansa vielä vasta oppimassa pääluokan saloihin.
Siltä ovat toistaiseksi näyttäneet myös tulokset. Pajari ajoi vauhdin puolesta hyvin maltillisesti kauden avanneessa Monte Carlon MM-rallissa, kunnes sunnuntaiaamun ulosajo johti keskeytykseen. Ruotsin MM-rallissa vauhti pysyi edelleen kohtuullisen maltillisena, mutta tällä kertaa suomalainen toi kuitenkin vehkeet ehjänä maaliin.
Pajarin ajamat kilpailut nelivetoisella Rally1-autolla mahtuvat vielä toistaiseksi yhden käden sormiin. Hän kokee silti jo saaneensa arvokasta kokemusta.
– Sain tosi laajalti kyllä oppia Ruotsista, Pajari sanoi Rallit.fille.
– Olen ajanut nyt tällä autolla sellaisissa olosuhteissa, mihin en ole vain aikaisemmin joutunut. Suurin juttu on se, että uskaltaa ottaa siitä sen potentiaalin irti ja ymmärtää sen, miten sillä voi ajaa missäkin paikassa. Se on myös arvokasta, että näkee, miten muut ajavat, niin osaa sitten suhteuttaa omaa ajamista siihen, Pajari jatkoi.
Pajarin – ja kaikkien muidenkin – haastetta on täksi kaudeksi lisännyt vielä sekin, että MM-sarjaan tuli täksi kaudeksi uusi rengasvalmistaja. Pirelli vaihtui Hankookiin, ja heti alkukaudesta on käynyt selväksi, että rengas on kestävä, mutta vaatii kuljettajilta vielä totuttelua.
– Tosi erilaisia ovat olleet nämä kaksi ensimmäistä kisaa ja taas tulee Keniassa ihan erilainen kisa, vaikka saman merkkiset renkaat ovat sielläkin alla, Pajari mietti.
– Onhan tästä kuitenkin ihan kohtalaisesti selvitty. Se on erilainen rengas silti, mutta ei tässä mitään hälyttävää ole ollut näissä kahdessa ensimmäisessä kisassa. Aina kun tullaan uuteen kisaan, niin se vaatii sen, että osaa käyttää rangasta parhaalla mahdollisella tavalla. Opettelua ja tunnustelua siinä on, mutta ihan hyvin on tähän saakka selvitty, Pajari linjasi.
Seuraavan kerran Pajari ajaa Toyotan Rally1-autolla maaliskuun loppupuolella Kenian Safari-rallissa, jossa hän ei ole aiemmin kilpaillut.