Pajari oli kilpailussa loistavasti neljännellä sijalla vielä kymmenennen erikoiskokeen jälkeen. Mutta seuraavalla pätkällä sattui useammallekin kuljettajalle – kuten Pajarille.
Pajari kärsi rengasrikon, mutta hän päätti jatkaa ajamista hissukseen. Mutta pätkän loppupuolella hän päättikin pysähtyä renkaanvaihtopuuhiin.
– Meillä on aina alustava suunnitelma kilometrien perusteella, että pitäisikö ajaa maaliin saakka vai pitäisikö rengas vaihtaa heti. Tuossa kohdassa meillä oli suunnitelma, että ajamme maaliin asti ja yritin mielestäni ajaa fiksusti, jotta rengas olisi pysynyt mukana.
– Mutta sitten huomasin, että se alkoi olla vanteella. Siinä vaiheessa en viitsinyt riskeerata sitä, että jotain muuta saattaisi hajota. Ehkä olisi voinut mennä maaliin asti, mutta pelasin varman päälle, Pajari perusteli ratkaisuaan.
Mikäli Pajari olisi vaihtanut uuden pyörän alle heti rengasrikon tapahduttua, hän olisi pysynyt neljännellä sijalla. Myöhemmin tekemänsä renkaanvaihdon vuoksi hän menetti aikaa kaikkiaan yli kolme minuuttia, minkä takia tallikaveri Elfyn Evans pääsi livahtamaan tuloslistalla hänen edelleen. Myös Evans kärsi rengasrikon samalla pätkällä.
Pajari ei kuitenkaan ollut murheissaan tilanteesta.
– Ainahan tällainen harmittaa, mutta ei nyt kuitenkaan mahdottomasti. Tilanne ei ole nytkään huono. Mutta tietenkin vastoinkäymisiä voisi olla vähemmän, Pajari lausui.
– Lopulta se ei vaikuttanut niin paljon. Elfyn meni toki meistä ohi, mutta en tiedä, onko se niin paha näin Toyota-kuskien kesken.
Pajari starttaa Sardinian sorarallin päätöspäivään viidenneltä sijalta. Hänellä ei ole uhkaajia kannoillaan, joten hänen ei tarvitse liikoja puristaa sunnuntain neljällä erikoiskokeella.
– Toivotaan, että huomenna saisi edes jonkun rytmin päälle. Mutta koetetaan vain mennä läpi, Pajari sanoi.
Toyotan Sebastien Ogier johtaa kilpailua 11,1 sekunnin erolla Hyundain Ott Tänakiin ennen viimeistä rallipäivää. Toyotan Kalle Rovanperä on kolmannella sijalla.