Sami Pajari löi kerralla läpi MM-rallissa isojen poikien joukossa – näin hän vastasi kuumaan kysymykseen

Sami Pajari haluaa saada lisää näyttöpaikkoja Rally1-auton ratissa.
Sami Pajari
Sami Pajari. Kuva: Toyota Gazoo Racing WRT
Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp

Pajari debytoi viime viikonloppuna rallin MM-sarjan pääluokassa Toyotan Rally1-autolla. Suomalaisen ensiesiintymisestä ei jäänyt moitteen sijaa vaisun alun jälkeen.

Perjantaiaamuna Pajari kolhi autoaan Laukaan erikoiskokeella, mutta iltapäivällä hän nosti tasoaan selkeästi ja vetäisi samalla uransa ensimmäisen pohja-ajan Ruuhimäen pätkällä.

Pajarin loppukisa sujui loistavasti ja hän kuittasi kisasta lopulta neljännen tilan. Sitä voi pitää äärimmäisen hyvänä onnistumisena haastavassa kilpailussa.

Merkittävää oli myös se, että perjantai-iltapäivästä eteenpäin Pajari pystyi nakuttamaan tasaisesti kilpailukykyisiä aikoja. Hän tuli käytännössä tasatahtia M-Sport Fordin Adrien Fourmaux’n kanssa, joka sijoittui rallissa kolmanneksi.

– Vaikka alku ei ollut paras mahdollinen, toivuimme aika hyvin siitä tilanteesta. Minimoimme tappiot ja keräsimme itsemme. Saimme tehtyä täyskäännöksen kurssille verrattuna siihen, miten homma oli lähtenyt menemään, Pajari analysoi.

Pajarin suoritukset olivat sitä luokkaa, että heti kisan jälkeen alkoi spekulointi, milloin suomalaistoivo nähdään seuraavan kerran täysiverisen Rally1-auton ratissa. Jos asia olisi Pajarista itsestään kiinni, siihen ei kestäisi kovinkaan pitkään.

– Polte on tosi kova. Tuollainen auto menee älyttömän hienosti. Tällaisessa kisassa pystyy vain nauttimaan ja se tuntuu uskomattomalta, minkälaista touhu on noilla autoilla. Ihan älyttömän siistiä, Pajari hehkutti.

Vielä Suomen MM-rallin jälkeen Pajarille ei ollut sovittuna jatkoa. Sen sijaan hän kehotti antamaan ryhmäpainetta Jari-Matti Latvalalle, jotta tallipäällikkö heltyisi antamaan hänelle seuraavan tilaisuuden.

– Mä voisin ihan milloin vain ajaa tällaisella autolla lisää, Pajari naurahti.

Lue myös nämä