Sami Pajari linjasi – tämä oli suurin hyöty Safari-rallista

Toyotan Sami Pajari ajaa ensimmäistä täyttä kauttaan rallin MM-sarjan pääluokassa.
Sami Pajari
Sami Pajari. Kuva: TGR WRT / McKlein
Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp

Pajari on useaan otteeseen korostanut olevansa vielä opintomatkalla. Opiskelun merkeissä sujui myös suomalaisen uran ensimmäinen Kenian Safari-ralli.

Pajari pystyi tuomaan auton ehjänä maaliin Keniassa, ja jo tätä voi pitää olosuhteet huomioon ottaen hyvänä suorituksena. Pajari oli lopulta muiden epäonnen ja keskeytysten myötä peräti neljäs yleiskilpailussa.

Suomalaiselta nähtiin ajoittain jo ihan hyvää vauhtiakin. Pajari osasi kuitenkin säädellä vauhtinsa oikein, eikä sortunut koko viikonlopun aikana isompiin virheisiin. Näin ollen myös auto pysyi ehjänä maaliin saakka.

Pajari korosti Kenian jälkeen, että hän sai taas kerran paljon oppia. Se on kuin rahaa laittaisi pankkitilille tulevaa varten.

– Kyse oli nimenomaan siitä, miten paljon kokemusta ja dataa voimme täältä kerätä. Tämä ralli oli minulle vielä oppimista, Pajari vahvisti.

Safari-ralli on monille nykyisille pääluokan kuljettajille hyvin tuttu, mutta Pajari joutui opettelemaan haastavan kilpailun metkut käytännössä nollapisteestä.

– Jos verrataan muihin, niin he ovat ajaneet tämän rallin jo neljänä tai viitenä vuotena, Pajari muistutti.

– Jos siis heihin verrataan, niin hyvän vauhdin löytäminen ei ole heti kauhean helppoa. Mutta me olemme menossa siihen suuntaan myös, Pajari sanoi.

Lue myös nämä

  • Uusimmat