Kuuden erikoiskokeen jälkeen Toyota-kuski on kilpailussa komeasti neljäntenä. Ero kisaa johtavaan tiimikaveri Elfyn Evansiin on vain 12,2 sekuntia. Palkintosija on puolestaan 2,2 sekunnin päässä.
Pajari ei aivan kärkiaikaan yltänyt, mutta oli tasaisesti viiden nopeimman kuskin joukossa. Edelleen nuoren suomalaisen kannalta tärkeintä on saada kokemusta ykköskaliiberin autosta, mutta ei vauhdinkaan näyttäminen ainakaan hallaa tee.
– On todella tiukkaa ja erot ovat tosi pieniä. Sellaista se on, kun kilpailu on todella tasaista. Kuten varmasti kaikki muutkin sanoivat, niin tänään oli tosi hankalaa, kun pito ja rytmi vaihtelivat paljon pätkillä, Pajari selvitti.
– Valehtelisin, jos sanoisin, että oli helppo päivä. Itselle tämä oli vielä ensimmäinen kerta tällaisissa oloissa tällä autolla, joten oli vaikea arvioida vauhtia. Silti saimme ajettua puhtaan päivän, eikä mitään ongelmia tai virheitä tullut. Ajoimme tasaisesti.
Lauantaina pätkien profiili hieman muuttuu. Pajari ei lähde hulluttelemaan ja hakemaan riskillä palkintosijoja. Päätavoitteena on saada myös lauantain kuudelta erikoiskokeelta kaikki kilometrit talteen.
– Yritän tehdä saman kuin tänään. Se on taas uusi haaste, sillä pätkät ovat erilaisia kuten myös lähtöpaikat. Joidenkin vauhtiin se tulee vaikuttamaan, Pajari mietti.
– Meidän lähtöpaikkamme taitaa kuitenkin olla likipitäen sama kuin tänään. Siinä mielessä muutos ei ole iso. Pari pitkää päivää on jäljellä, joten täytyy vain keskittyä omaan juttuun ja katsoa, mihin se riittää.
Chilessä ajetaan lauantaina kuusi erikoiskoetta. Kisa päättyy sunnuntaina.