Pajari ilmoitti pian viime kauden päätösosakilpailun jälkeen Japanissa, että hänen yhteistyönsä Enni Mälkösen kanssa päättyy. Pajari halusi rinnalleen ensimmäiselle täydelle kaudelle rallin MM-sarjan pääluokassa nimenomaan kokeneen Salmisen.
Tänä vuonna Pajarilta ei odoteta vielä urotekoja. Salminen korostaa, että maltti on edelleen valttia. Pajari on rakentanut uraansa kärsivällisesti, ja pää on pidettävä viileänä myös lajin ykkösnimiä vastaan.
– Ei olla kenenkään kanssa puhuttu mistään tavoitteista, mutta jos itse sanoisin jotain, niin varmasti ensimmäinen homma on se, että ajetaan kaikki kisat läpi, Salminen kertoo Rallit.fille.
– Tärkeintä on saada kokemusta ja kilometrejä alle. Sitä kautta varmasti tulee hyviä tuloksiakin.
Pajarin osalta rauhaa tuo Toyotan vahva miehistö. Lahtelaiskuskin ei tarvitse kamppailla tallipisteistä, vaan hän voi kokeilla omia rajojaan kohtuullisen paineettomasti. Toki ykköstasolla paineita on aina, mutta pientä helpotusta tuo, ettei tiimipisteistä tarvitse huolehtia.
– Juuri tämä on tärkeä homma. Siinä saa tietysti rauhassa opetella, mitä ne kisat ovat ja vielä tuommoisella kalustolla, Salminen komppaa.
Tallipäällikkö Jari-Matti Latvala on kertonut, että uskoo Pajarin voivan taistella myös palkintosijoista kauden edetessä. Heti debyytti Rally1-autolla toi Suomen MM-rallista nelostilan, joten jos oppikäyrä pysyy ylöspäin suuntautuvana, eivät palkintokorokepaikat ole utopistisia, kunhan Pajari pääsee itselleen tutumpiin ralleihin.
– Samihan näytti jo tänä vuonna (2024) muutamassa kisassaan, että siellä on hyvä vauhti olemassa. Nyt kun saadaan lisää kilometrejä alle, niin homma helpottuu koko ajan. Ainakin uskon ja toivon näin, Salminen toteaa.