Riku Tahko kilpailee kaudella 2021 rallin SM-sarjan korkeimmalla tasolla.
Tahko saavutti viime kaudella SM2-luokan pronssia Minillä. Nyt kalusto ja luokka vaihtuvat, sillä Tahko loikkaa SM1-kuninkuusluokkaan Hyundai i20 R5 -autolla.
Tahkon yllätysvedon mahdollistaa yhteistyö Hyundai Motor Finlandin kanssa. Samalla hänestä tulee Hyundai Suomen brändilähettiläs.
Tahko aloittaa keskiviikkona valmistautumisen SM-kauden avauskilpailuun, joka ajetaan ensi viikolla Rovaniemen ympäristössä.
– Autoa päästään testaamaan ensimmäisen kerran loppiaisena, jonka jälkeen siirrytään kohti pohjoista valmistautumaan Arctic Lapland Rallyyn, Tahko kertoo tiedotteessa.
– Tarkoitus on heti taistella kärkisijoista, mutta jos ei Tunturin ekoilla pätkillä päästä ihan kärkeen, niin ymmärrän hyvin, sillä pahimpien kilpakumppanien kokemus R5-luokan autoista on pidempi. Jos kauden edetessä ei pystytä kärkiaikoihin, on syy ratin ja penkin välissä, koska kalusto antaa ainekset menestymiseen, tähdentää Tahko, jonka RTRC-tiimi vastaa kilpurin huollosta.
Lue myös: Tunturirallissa pitkä osallistujalista – nähdäänkö vielä WRC-kuljettajien ryntäys?
Tahko ajaa täyden kauden rallin SM-sarjassa ja lisäksi ohjelmaan saattaa tulla kansainvälisiä ralleja. Markus Soininen jatkaa Tahkon kartturina.
– Viime kauden aikana motivaatio ralliin nousi ihan uudelle tasolle. Näin innoissani en ole koskaan ollut ennen kauden alkua. Tässä projektissa nivoutuu yhteen monen vuoden kova työ, Tahko iloitsee.
SM-kauden avaava Arctic Lapland -ralli ajetaan 15.-16. tammikuuta.
Katso alapuolelta kauden 2020 päättäneen Monzan MM-rallin parhaat palat.
[YouPlaySinglePlayer video=”1719,2282,358031″ ap mute]