Hieman parempikin sijoitus olisi ollut tarjolla, mutta kuperkeikka Kuohun erikoiskokeella vei pari minuuttia aikaa. Tahko on SM-pisteissä talvikauden jälkeen samaisella kahdeksannella tilalla.
Tahko oli Jyväskylän SM-rallin avanneella Killerin yleisöerikoiskokeella viides. Sijoituksen lisäksi Tahkon mieltä lämmitti runsaslukuinen yleisö.
– Oli kyllä hieno fiilis, kun ihmisiä oli paljon katsomassa. Myös lähtö kilpailuun miellytti, summasi Tahko kilpailun alkua.
Lauantaina, kilpailun pääpäivänä ajettiin vielä kuusi erikoiskoetta. Valtaosa erikoiskokeista noudatteli Suomen MM-rallista tuttuja osuuksia. Päivän avanneilla kahdella erikoiskokeilla Tahkon sijoitus oli kuudes ja kokonaistilanteessa sijoitus seitsemäs.
Kilpailun neljännellä erikoiskokeella Tahko oli seitsemänneksi nopein. Tuon sijoituksen sisuunnuttamana viidennen erikoiskokeen loppupuolella Tahko ajoi ulos ja menetti aikaa katsojien nostaessa autoa tielle.
– Sen verran jäi hampaankoloon edellisestä erikoiskokeesta, että halusin näyttää pystyväni parempaan Kuohun erikoiskokeella, joka oli etukäteen oma suosikkierikoiskoe. Vähän ennen maalia mäen päälle nousevassa vasemmassa minulla oli vähän liian rohkea nuotti ja vauhtia siihenkin nähden liikaa ja auto meni katon kautta ympäri. Auto päätyi renkailleen eikä vaurioitakaan juuri tullut, mutta tielle pääsy otti aikansa, Tahko kuvaili.
Ulosajon jälkeen Tahko putosi SM1-luokan kahdeksanneksi. Kilpailun kahdella viimeisellä erikoiskokeella Tahko seitsemänneksi nopein ja sijoitus pysyi kahdeksantena. Katseet olivat kilpailun jälkeen jo vahvasti kesäkaudessa.
– Talvikaudesta jäi hyvä maku. Uuden auton kanssa vauhti on parempaa. Pisteitä toki voisi olla enemmän. Lähtökohtaisesti soralla olen vahvempi, joten odotan kesäkautta kovasti. Uuden auton lisäksi kesäksi on tulossa kehitystä myös rengaspuolella, kun Michelin tuo markkinoille uuden sorarenkaan, Tahko kertoi.
Rallin SM-sarja jatkuu toukokuun puolenvälin jälkeen Seinäjoella. Seinäjoen lisäksi kesällä ajetaan myös Joensuussa, Lahdessa sekä Kokkolassa.