Rallicrossin MM-sarja on ollut vaikeuksissa viime vuosina. IMG vetäytyi sarjan promoottorin paikalta kahdeksan vuoden jälkeen, vaikka sopimus oli solmittu 20 vuodeksi.
Sitten Rallycross Promoter tuli vallan kahvaan vuonna 2021 ja alkoi hoitaa promoottorin tehtäviä. Tämäkin yhteistyö kuitenkin kariutui, kun Rallycross Promoter ilmoitti viime vuoden lopulla vetäytyvänsä sarjan promotoinnista. Näin koko sarjan oikeudet olivat jälleen myynnissä.
Tämä riitti kansainväliselle autoliitto FIA:lle, joka päätti ottaa vastuun sarjan promotoinnista itse. Nyt rallisarjan tilanne on vakaa.
Ei ole ikinä kovin rohkaisevaa, jos sarja menettää viidessä vuodessa kaksi kertaa promoottorinsa ja päätyy vielä sen jälkeen kattojärjestön hoiviin, mutta sarjan virallisen rengastoimittajan Hoosierin mukaan tilanne on nyt lupaava.
– Meidän näkökulmastamme katsottuna suunta on nyt oikea, Hoosierin Euroopan johtaja Martin Heckers sanoi Dirtfishille.
– On hienoa, että FIA osoittaa sitoutumista ja ottaa vastuuta lajista, Heckers jatkoi.

Heckersin mukaan FIA:ssa on paljon ihmisiä, jotka välittävät lajista. Jo pelkästään tämä tuo lajiväelle rauhaa ja uskoa tulevaan.
– Tunnemme heidät hyvin. Heillä on mukana paljon ihmisiä, jotka ovat intohimoisesti sitoutuneita ralliin ja rallicrossiin jo pitkältä ajalta, Heckers innostui.
Rallicrossin MM-sarjan kisakalenteri julkaistiin jo aiemmin maaliskuussa. Sarjan epävarman tilanteen vuoksi kalenteri meni isosti uudesti viime vuonna esitellystä versiosta ja MM-sarja kattaa nyt vain kuusi osakilpailua. Rallicrossin MM-sarjaa ajetaan tänä vuonna myös Suomessa. Kymiringillä kilpaillaan elokuun loppupuolella.