WRC-talleista Toyota on lukinnut jo kokonaisuudessaan miehistönsä tulevalle kaudelle. Toyotalla on peräti neljä täyden kauden kuljettajaa: Kalle Rovanperä, Elfyn Evans, Takamoto Katsuta ja Sami Pajari. Lisäksi Sebastien Ogier ajaa valikoiduissa MM-ralleissa Toyotan Rally1-autolla.
Hyundai on lyönyt lukkoon kolme kuljettajaa ensi vuodelle. Thierry Neuville ja Ott Tänak saavat tallikaverikseen Adrien Fourmaux’n, joka ajaa tiimien ykköstähtien tapaan kaikki kisat ensi kaudella.
Hyundai ei ole vielä poissulkenut sitä, että se voisi ottaa neljännen auton ensi vuodelle. Tällä hetkellä vaikuttaa todennäköiseltä, että Hyundai ajattaa neljää Rally1-autoa valikoiduissa kisoissa.
Hyundain nelosautoon ehdolla ovat samat kuljettajat, jotka jakoivat tänä vuonna vastuuta tallin kolmoskilpurissa: Esapekka Lappi, Andreas Mikkelsen ja Dani Sordo.
Espanjalaiskonkari Sordo on ilmoittanut, että hän haluaisi ajaa vielä kerran Portugalin MM-rallissa, joka on hänelle ikään kuin kotikilpailu. Lisäksi Sordon ohjelmaan varmasti passaisi rallin MM-sarjan uutuus, Kanariansaarten ralli, joka ajetaan huhtikuun loppupuolella Gran Canarian asvalttiteillä.
Lappi osoitti päättyneellä kaudella nopeutta Hyundain ratissa voittamalla Ruotsin talvirallin, mutta vuoteen mahtui myös virheitä. Lappi ei ole virallisesti pistänyt uraansa pakettiin, joten hän on hyvin todennäköisesti käynyt neuvotteluja Hyundain kanssa.
Mikkelsenin kausi Hyundailla oli hankala. Norjalainen pääsi hyvään vauhtiin ainoastaan Puolan sorakisassa, mutta neljässä asvalttirallissa hänen näyttönsä jäivät ohkaisiksi. Mikkelsen kertoi kauden päätösrallin jälkeen, ettei hänellä ole vielä mitään tietoa tulevaisuudestaan.
WRC-talleista M-Sport Ford ei ole vahvistanut kokoonpanoonsa vielä yhtäkään kuljettajaa. Tässä vaiheessa todennäköisimpänä pidetään sitä, että Gregoire Munster jatkaa täyden kauden kuljettajana Ford Puma Rally1 -autolla.
Lisäksi Fordin puikkoihin on yhdistetty latvialaiskuljettaja Martins Sesks, joka päättyneellä kaudella ajoi kolme MM-rallia pääluokassa. Tiettävästi Sesks on käynyt keskusteluja jopa täyden kauden ohjelmasta, mutta hänelle lienee luvassa ainakin osa-aikainen kausi Pumalla.
Huhuissa M-Sportiin on linkitetty tukku muitakin kuljettajia, kuten Yohan Rossel, Nikolai Grjazin ja Josh McErlean muiden muassa. Rossel on puhunut avoimesti, että hänen tavoitteenaan on päästä Rally1-autoon, mutta viimeisimpien tietojen mukaan ranskalainen olisi jatkamassa yhteistyötä PH Sportin ja Citroenin kanssa kakkosluokan puolella.
Grjazinin loikkaus pääluokkaan ei myöskään vaikuta todennäköiseltä. Viimeisimmissä spekulaatioissa hänet on yhdistetty Toksportin Skodaan, jolla hän kilpaili viimeksi kaudella 2023.
M-Sport Ford voi hyvinkin ajattaa ensi kaudella kolmeakin autoa tietyissä MM-ralleissa. Totuus kun on se, että M-Sportilta löytyy Rally1-menopeli käyttöön, jos kuljettaja pystyy tuomaan mukanaan rahoituksen. Esimerkiksi turkkilaiskuljettaja Ali Türkkan on suunnitellut, että hän osallistuisi ensi vuonna kahteen MM-ralliin Ford Puma Rally1 -autolla.
Lisäksi MM-sarjan promootioyhtiö on lupaillut, että se auttaa alkavallakin kaudella uusia lupauksia saamaan näyttöpaikkoja. Tämä voi avata uusia mahdollisuuksia M-Sportille – ja samalla myös Hyundaille ja Toyotalle. Tänä vuonna Sesks ja Pajari saivat promoottorilta tukea Rally1-debyytteihinsä.
M-Sportin kokoonpano saattaa paljastua vasta ensi vuoden alussa. Ilmoittautuminen kauden avaavaan Monte Carlon MM-ralliin sulkeutuu 20. joulukuuta, mutta osallistujalista julkaistaan vasta 3. tammikuuta.
Hyundain nelosauton kohtalo saattaa paljastua vieläkin myöhemmin, sillä todennäköisesti Monte Carlossa tallilla ei ole aikeita ajattaa ylimääräistä autoa. Toyota sen sijaan tulee kauden avauskisaan peräti viiden auton voimin, sillä kilpailu kuuluu Ogierin ohjelmaan.