Moni pelkäsi pahinta, sillä Hankook joutui ottamaan nopeasti haastavan työn vastaan, kun edellinen rengasvalmistaja Pirelli päätti jättää leikin. Alkukausi on sujunut Hankookin osalta varsin hyvin, eikä isompia katastrofeja ole sattunut.
Toki rengas on profiililtaan erilainen ja sitä kautta erilainen ajettava, mutta kestävyys on ollut vähintäänkin kohtuullista. Viime viikonlopun Kenian MM-ralleissa renkaita tosin meni vino pino, mutta ralli on myös luonteeltaan erityinen, muistuttaa Hankookin moottoriurheiluosaston johtaja Manfred Sandbichler.
– Rehellisesti sanottuna olemme tyytyväisiä, että kisa on lopussa ja hyvällä tavalla. Ralli on päätöksessä, eikä kukaan ole valittanut. Renkaat ovat toistaiseksi toimineet hyvin, Sandbichler sanoo Rallit.fille.
– Tienpinta oli todella haastava. Se oli raju ja kova. Odotamme jo innolla jo seuraavaa kisaa, Hankook-pomo jatkaa viitaten Kanariansaarten MM-ralliin, joka avaa tämän kauden asvaltin osalta.
Legendaarinen Safari-ralli koetteli tänä vuonna kuskeja ja tiimejä sekä myös rengasvalmistajaa toden teolla. Keniassa olosuhteet ovat äärimmäiset, eikä vastaavaa koeta missään muussa kisassa.
– On vaikea sanoa, mitä olemme oppineet. Olemme saaneet kokemusta ja tehneet analyyseja. Olemme oppineet ainakin sen, että kaikki voi muuttua tässä kisassa silmänräpäyksessä, Sandbichler toteaa.
– Olemme myös oppineet, että koskaan ei voi tehdä sataprosenttista tuotetta, koska täällä on niin paljon kiviä ja odottamattomia asioita. Kaikki asiat tullaan toki testaamaan tehtaallemme Koreassa insinöörien ja teknikkojemme toimesta.
Rallin MM-sarja jatkuu Kanariansaarilla huhtikuussa. Upouusi osakilpailu on luvassa 24.-27. huhtikuuta.