Isoja menestystoiveita brittitallille on kuitenkin vaikea asettaa. Latvialainen Martins Sesks kerää vasta kokemusta ykkösluokasta, eikä tiimin koko kauden kuskit Gregoire Munster ja Josh McErlean ole vielä osoittaneet kykyä taistella rallin MM-sarjan ykköstähtiä vastaaan.
M-Sportin kalustolla Sardiniassa ajaa myös Jourdan Serderidis, joka keskittyy lähinnä nautiskeluun. Sardiniaan on kisaviikonlopuksi luvattu yli 30 asteen lämpötiloja, joten nautinto saunaa muistuttavassa Rally1-auton ohjaamossa voi välillä olla kaukana.
– Sardinian ralli on aina yksi kovimmista haasteista ja näyttää siltä, ettei tällä kertaa päästä yhtään helpommalta. Päähaaste on näin kuumassa kelissä hallita rengaskulumaa sekä auton sisälämpötiloja, M-Sportin tallipomo Richard Millener korostaa.
– Miehistömme ovat kuitenkin erittäin hyvin valmistautuneita olosuhteisiin, sillä ajoimme juuri Portugalin rallin sekä onnistuneet testit täällä Sardiniassa. Tavoite on, että pystymme kehittämään vauhtiamme tänä viikonloppuna.
Varsinkin luxemburgilaiskuski Gregoire Munsterilta toivotaan tasonnostoa, sillä Munster ajaa nyt toista täyttä kauttaan Rally1-kalustolla. Keniassa maaliskuussa Munster oli viides ja tavoittelee vähintään samaa Sardiniasta. Nimittäin jo viime kaudella Munster oli juuri viides Välimeren saarella.
– Sardiniasta saimme viime vuonna uramme ensimmäisen top5-tuloksen, joten toivottavasti saamme taas hyvän fiiliksen ajamiseen. Kisa on aika erilainen Portugaliin verrattuna, sillä pätkät ovat rajummassa kunnossa ja niiden luonne vaihtelee paljon. On hiekkaa, kiviä sekä kapeita ja teknisiä osuuksia, Munster summaa.
– Luvassa on myös muutama uusi pätkä, mikä tekee hommasta mielenkiintoisen kaikille, varsinkin meidän tiimillemme, jolla on vähemmän kokemusta. Ajoimme hyvät testit, josta saimme mielestäni hyviä asioita aikaan. Toivottavasti siitä on hyötyä.
Sardinian MM-rallissa ajetaan yhteensä 16 pikataivalta, joille mittaa kertyy noin 320 kilometriä.