Fourmaux ajoi yksityistiimi M-Sport Fordin riveissä viisi kertaa palkintopallille ja oli sarjan lopputuloksissa viides. Menestyskautensa jälkeen Hyundai kaappasi 29-vuotiaan ranskaisen tiimiinsä kolmoskuskiksi säestämään tallin ykköstykkejä Ott Tänakia ja Thierry Neuvillea.
Selvää on, että nyt Fourmaux saa ensi kertaa palkkaa itse autonvalmistajalta, eikä sponsoreiden hankkiminen ole enää niin olennaista, ellei sitten halua lihottaa omaa tilipussiaan entisestään. Hyundailla Fourmaux’n on kuitenkin nöyrryttävä myös kolmoskuljettajan rooliin.
Fourmaux on nyt kertonut todellisen syyn, miksi vaihtoi M-Sportilta eteläkorealaisen automerkin riveihin.
– Odotimme Fordilta puhelua, mitä ei koskaan tullut, Fourmaux selvittää Dirtfishin sivuilla.
Käytännössä siis Fourmaux olisi halunnut emoyhtiötä kunnon tukea auton kehitystyöhön, jotta ensi kaudella hän olisi voinut jo oikeasti haastaa huippunimiä vähintään MM-mitalista.
– Jossain vaiheessa sain myös puhelun Malcolmilta (M-Sportin johtaja Wilson). Hän sanoi, että ”sori Adrien, mutta meillä ei ole varaa sinuun. Kiitos kaikesta. Ensi vuonna näemme sinut Hyundain haalareissa”.
Fourmaux vieraili moneen otteeseen viiden vuoden aikana Ford Performancen päämajalla Pohjois-Carolinassa, missä hän ajoi Puma Rally1 -autoa simulaattorissa. Varsinkin tämän vuoden lopussa ranskalainen kuitenkin esitti myös turhautumistaan sen suhteen, ettei autoa pystytä kehittämään.
Koska M-Sportilla ei ole realistista mahdollisuutta kilpailla tehdastalleja Hyundaita ja Toyotaa vastaan varsinkaan nykyisen luokittelujakson viimeisillä kausilla 2025-26, oli maisemanvaihto Fourmaux’n osalta selviö.
– Olisin halunnut jotain kehityspanosta Fordilta, mutta sitä ei koskaan tule. Siksi myös Malcolm sanoi, että koska emme voi tarjota sinulle sitä, mitä haluat, on parempi erota tässä vaiheessa.
Fourmaux olisi mielellään huipentanut aikansa Fordilla ensimmäiseen voittoonsa MM-sarjassa, mutta se jäi haaveeksi. Pientä lohtua mies sai viime viikonloppuna Monzassa, kun hän päihitti Masters’ Show’ssa muun muassa tuoreen maailmanmestarin Thierry Neuvillen.
– Olisi tietenkin ollut hienoa saada heidän kanssaan avausvoitto ja taistella jopa joskus mestaruudesta, mutta näin ei tällä kertaa käynyt. Olisimme kuitenkin tarvinneet lisää tukea Fordilta, joten siksi tämä oli mielestäni oikea ratkaisu, Fourmaux selvittää.