Emil Lindholm. Kuva: Merita Mäkinen

Rallilupaus Emil Lindholm pikahälytyksellä Italiaan

Tykkää uutisesta

Emil Lindholmin ja kartanlukija Mikael Korhosen heinäkuu ei jäänyt heidän osaltaan lomakuukaudeksi, sillä kuukauteen mahtuu peräti kolme kansainvälistä rallia.

Ensimmäinen näistä ajetaan jo tulevana viikonloppuna Firenzen lähistöllä Italiassa, jonne suomalaiskaksikko hälytettiin viikon varoajalla paikalle.

Reilun viikon kuluttua kaksikko istuu tuttuun GRX-tiimin Skodaansa ja osallistuu kansainväliseen AutoGlym-ralliin Sastamalassa, ja kiireisen kuukauden päättää Keski-Suomen sorateillä ajettava Suomen MM-ralli Jyväskylässä.

Lindholm ja Korhonen osallistuvat asvalttiteillä ajettavaan Rally Del Casentinoon HMI-tiimin (Hyundai Motorsport Italia) Hyundai i20 R5:lla.

– Ralli ei kuulunut alkuperäiseen ajo-ohjelmaamme, mutta kun sinne meitä kysyttiin, niin totta kai päätimme lähteä mukaan. Asvalttiralleista saatu kokemus on äärimmäisen tärkeätä ja se tulee aina tarpeeseen. Asvaltilla ajaminen on minusta tuntunut aina mukavalta ja makealta, Lindholm perustelee.

Rallin nuotituksesta tavoitettu Lindholm kertoo, että rallin kymmenen erikoiskokeen mittainen reitti on varsin haastava.

– Ajamme kisan puhtaasti nuotista, joka tuo meille myös tärkeää ja tarvittavaa kokemusta. Tiet kääntyilevät paljon, asvaltti on pääosin hyväkuntoista, joten ajo-olosuhteiden ja pidon pitäisi kuivan kelin myötä olla melko tasaista koko reitin matkalta. Toisinaan asvaltti on karkeampaa ja varsinkin rallin viimeisellä ja pisimmällä pätkällä se oli myös melko rikkonaista.

Lindholm ehätti jo keväällä ajaa Italian rallimestaruussarjaan kuuluneen Elba-asvalttirallin HMI-tiimin kalustolla, jossa tuloksena oli rengas- ja vannerikon jälkeen sija 13 yleiskilpailussa.

– Auto ja tiimi ovat siltä reissulta tuttuja. Elban asvalttiteillä pääsimme EK-ajoissa parhaimmillaan neljän-viiden joukkoon. Yritetään samaa tässä kisassa. Tärkeintä olisi ajaa hyvää ja tasaisen kovaa vauhtia lähdöstä maaliin. Elbassa jäimme eniten pimeässä ajetuilla erikoiskokeilla. Myös täällä rallin viimeinen, pisin, vaikein ja ratkaisevin erikoiskoe ajetaan yön pimeydessä, se pitää ajaa tarkasti ja kovaa. Toivotaan, että nuottimme osuu siellä kohdilleen, Lindholm toteaa.

Rally Del Casentino ajetaan Arezzon maakunnassa Bibbienassa, ja se käynnistyy perjantai-iltana lyhyellä yleisöerikoiskokeella. Lauantain ohjelmassa on yhdeksän erikoiskoetta, yhteispituudeltaan 145,42 kilometriä.

Keskustele uutisesta:

Lue myös:

Emil Lindholm tippui viidenneksi Rally Adriaticossa – ”Oma virhe” Emil Lindholm kisasi onnistuneesti Italian mestaruussarjan osakilpailussa Rally Adriaticossa viikonloppuna. Li...
Pietarinen ja Lindholm huippuvauhdissa Italiassa ”kakkoskalustolla” Suomalaiskuljettajat Eerik Pietarinen ja Emil Lindholm ovat olleet hyvässä vauhdissa Italian mestaruussarjan k...
Emil Lindholmin rallikausi jatkuu Italiassa Hyundain puikoissa GRX-tiimin Emil Lindholm ja Mikael Korhonen osallistuvat viikon kuluttua perjantaina käynnistyvään Rally Adria...
Emil Lindholmille kauden kolmas kakkossija – ”Tärkeä tulos” GRX-tiimin Skodan Emil Lindholm ja Mikael Korhonen nousivat viimeisen erikoiskokeen pohja-ajalla Enset SM-rall...
Rallisensaatio Pietarinen sinetöi mestaruutensa – otti tiedon tyynesti vastaan Eerik Pietarinen pääsi juhlimaan rallin SM1-luokan Suomen mestaruutta jo kauden viimeistä edellisessä osakilpa...
Eerik Pietarinen ajaa kohti voittoa – kakkossijasta hurja kamppailu Rallin SM-sarjan kärkikuljettaja Eerik Pietarinen on vain yhden erikoiskokeen päässä Sastamalassa ja Huittisis...
Eerik Pietarinen luukuttaa pohja-aikoja – velipoika johtaa pienempää luokkaa Skoda-kuski Eerik Pietarinen dominoi Huittisten ja Sastamalan alueella ajettavaa Enset SM-rallia. Pietarinen o...
Pietarinen dominoi SM-rallia – japanilaiskuski tippui voittotaistosta Toni Gardemeisterin tallin Skodalla ajava Eerik Pietarinen dominoi Enset-rallia. SM1-luokkaa rallin SM-sarjass...
Tykkäykset