WRC-videopelisarja hakee nyt uutta suuntaansa. Jo aiemmin tiedotettiin, että edellisen virallisen videopelin julkaisseen EA:n ja Codemastersin yhteistyö WRC:n kanssa tuli päätökseensä.
Sittemmin tiedotettiin virallisesti, että WRC-pelien julkaisusta vastaa jatkossa ranskalainen peliyhtiö NACON.
Tuore sopimus kattaa virallisten WRC-pelien ja e-urheilukilpailujen kehittämisen ja julkaisun.
NACON saa yksinoikeuden WRC-konsoli- ja PC-peleihin kuuden vuoden ajaksi 2027-2032.
NACON:lla on aiempaakin kokemusta WRC-peleistä, mutta sen julkaisemat pelit eivät saavuttaneet erityisen suurta suosiota pelaajien keskuudessa. Pelejä syytettiin muun muassa epäaitoudesta.
EA ja Codemasters onnistuivat sen sijaan mainiosti EA WRC-pelinsä kanssa. Peliin oli mallinnettu iso joukko aitoja MM-sarjassa nähtyjä erikoiskokeita, ja myös itse pelikokemus sai paljon kiitosta faneilta.
Nyt pelisarja ottaa kuitenkin täysin uuden suunnan.
– Olemme innoissamme voidessamme jatkaa yhteistyötämme WRC-promoottorin kanssa. Tämä ikoninen lisenssi tarjoaa erinomaisen alustan rakentaa korkealaatuinen ajokokemus, joka vastaa rallifanien odotuksia, NACONin toimitusjohtaja Alain Falc kommentoi.
– Vuosina 2015–2023 meillä oli mahdollisuus tehdä tiivistä yhteistyötä sarjan virallisten tiimien ja monien kuljettajien kanssa. Näin saimme vankkaa ja ainutlaatuista asiantuntemusta siitä, kuinka rallia voi kääntää videopelien maailmaan. Tämä uusi hanke on tärkeä virstanpylväs – täysin uudelleenkuviteltu projekti, jonka taustalla on intohimoinen ja erikoistunut tiimi. Tavoitteena on nostaa rallipelit täysin uudelle tasolle.
Myös WRC-promoottorin puolella uutta yhteistyötä odotellaan innolla.
– Heidän visionsa pelisarjasta on poikkeuksellinen, ja heidän osaamisensa rallipelien kehittämisessä on kiistaton. Odotamme innolla yhteistyötä, jonka myötä WRC-peleistä tulee todellisia seikkailuja – ja pelikokemuksia, jotka ylittävät perinteisen rallin rajat, WRC-promoottorin markkinointijohtaja Arne Dirks sanoi.