Kristoffersson ajoi kauden avauskisassa Portugalissa Volkswagen Pololla, jossa oli polttomoottori. Mutta tämän viikonlopun Ruotsin osakilpailusta eteenpäin Kristofferssonin kilpurina toimii täyssähköinen versio Volkswagenista.
Rallicrossin MM-sarjassa voi ajaa sekä polttomoottoriautoilla että täyssähköisillä kilpureilla. Teknologioiden välisiä suorituskykyeroja pyritään tasoittamaan, mutta ainakin kauden avauskisassa Portugalissa sähköautoilla vaikutti olevan paremmat menestyssaumat.
Täyssähköisellä autolla kilpaileva suomalaiskuski Niclas Grönholm juhli voittoa Portugalissa. Finaalissa nähtiin vain kaksi polttomoottoriautoa, joita ajoivat Kristoffersson Motorsportin Ole Christian Veiby ja Kristoffersson. Veiby sijoittui finaalissa kolmanneksi ja Kristoffersson viidenneksi.
Sääntöjen mukaan tiimi voi kerran kauden aikana vaihtaa autonsa voimalähdettä. Kristoffersson Motorsport tarttui tähän oljenkorteen Portugalin kisan jälkeen. Näin ollen Kristoffersson ja Veiby kilpailevat jatkossa Volkswagen Polo RX1e -kilpureilla.
Tiimipomo Tommy Kristofferssonin mukaan tiimi olisi kilpaillut jo avauskisassa sähköautolla, mikäli säännöt olisi julkaistu aiemmin.
– Tänä vuonna oli epäonnekasta, että säännöt vahvistettiin myöhään. Se vaikeutti tilannetta, koska on mahdotonta tietää, millä sinun pitäisi ilmoittautua mukaan, jos et tiedä, mihin olet ilmoittautumassa, Tommy Kristoffersson totesi Dirtfishin mukaan.
– Mutta totta kai tarkoituksena ja ajatuksena oli ajaa tänä vuonna polttomoottoriautolla. Se ei ole mikään salaisuus – kaikki tietävät, että kun rakennamme näitä autoja, haluamme myös kilpailla niillä.
Kristoffersson Motorsport kilpaili viimeksi täyssähköisillä autoillaan kaudella 2023. Viime vuodeksi Kristoffersson palasi polttomoottoriautoon, kun säännöt mahdollistivat niillä kilpailemisen sähkökilpureita vastaan.
Ruotsin osakilpailu ajetaan Höljesissä lauantaina ja sunnuntaina. Kilpailussa nähdään vain kaksi polttomoottoriautoa, joilla kilpailevat suomalainen Juha Rytkönen ja irlantilainen Patrick O’Donovan.