Ogier joutui lähtemään reitille ensimmäisten autojen joukossa, mutta se ei tuntunut pahemmin kahdeksankertaista maailmanmestaria hidastavan.
Ogier voitti rallin ja teki samalla historiaa. Ogier oli Sardiniassa ykkönen jo viidennen kerran urallaan – saavutus, mihin kukaan toinen kuljettaja ei ole pystynyt.
Ogier ajaa tälläkin kaudella vain osan rallin MM-sarjan kilpailuista, mutta ”keikkakuskiksi” hän on Toyotalle aivan täydellinen. Ogier on voittanut tällä kaudella jo kolme kertaa ja hän on kuljettajien MM-sarjassa upeasti toisena.
– Ogier osoitti jälleen, että hän pystyy voittamaan, vaikka lähtee reitille ensimmäisten joukossa, vaikka se on Sardiniassa todella kova rangaistus, Luis Moya ihasteli Revistascratchin haastattelussa.
Moya korostaa, että Ogier on täysin poikkeuksellinen kyky, vaikka häntä vertaisi kehen tahansa huippukuljettajaan.
– Ogier on valtavan taitava strategi ja hallitsee renkaiden käytön mestarillisesti. Kaikki rengasvalmistajat ovat yhtä mieltä siitä, että Ogier kuluttaa renkaita vähiten, Moya kehui.
– Volkswagenilla ollessani vertailin usein, miten hän tuli erikoiskokeen maaliin verrattuna Jari-Matti Latvalaan ja Andreas Mikkelseniin – kaikilla oli sama auto ja samat renkaat. Ogier ajoi aina puhtaammin, siistimmin – hän säästää renkaita paremmin. Siksi hän voi joskus valita eri rengasyhdistelmän kuin muut. Esimerkiksi sunnuntaiaamuna hän lähti matkaan neljällä pehmeällä renkaalla, Moya havainnollisti.
Myös muun muassa Hyundain Ott Tänak tunnetaan siitä, että hän pystyy ajamaan hyvin nopeasti ja puhtaasti, mutta renkaita ei hallitse kukaan muu paremmin kuin Ogier. Tätä mieltä on ainakin Moya.
– On tietysti vaikea verrata eri autoja – ikinä ei voi tietää varmasti. Mutta sanoisin, että Ogier on yhä tänäkin päivänä siistin ja tarkin kuljettaja, Moya linjasi.
Luis Moya voitti upealla kartturin urallaan 24 MM-sarjan osakilpailua ja kaksi maailmanmestaruutta (1990, 1992) Carlos Sainzin kanssa.