Auto perustuu sarjatuotannossa olevaan Opel Mokkaan, mutta siihen on tehty lukuisia kilpakäyttöön suunnattuja muutoksia. Autosta löytyy tehoa 207 kilowattia eli 280 hevosvoimaa ja vääntöä 345 newtonmetriä.
Ralliauton akustossa on kapasiteettia 54 kilowattituntia. Moottorin ja akun ohjelmisto on optimoitu tehokkuuden ja kilpailukäytön ehdoilla.
Opelin mukaan Mokka GSE Rally -autosta löytyy saman verran suorituskykyä kuin nykyisistä Rally4-luokituksen menopeleistä.
Kyseessä on ensimmäinen auto, joka on kehitetty vastaamaan Kansainvälisen autoliiton FIA:n uusia eRally5-sääntöjä.
Katso alta kuvia Opel Mokka GSE Rally -autosta:




Opelin tavoitteena on aloittaa sähköisen Mokka-ralliauton asiakastoimitukset vuodesta 2026 alkaen.
– Uusi Opel Mokka GSE Rally tarjoaa vilkaisun seuraavan sukupolven täysin sähköiseen ralliautoon. Uusimman moottoriurheiluteknologian ansiosta prototyyppi tarjoaa runsaasti suorituskykyä ja voimaa, Opelin ja Vauxhallin toimitusjohtaja Florian Huettl sanoo.
Katso alta video, miltä Opel Mokka GSE Rally näyttää.