Jälleen kerran vain osan kauden kilpailuista ajava Ogier on napannut tällä kaudella jo kolme voittoa ja hän on tässä kohtaa toisena kuljettajien MM-sarjassa.
Toyota ei voisi toivoa parempaa keikkakuskia. Ogier on jo 41-vuotias, mutta hänen tasonsa ei näytä pudonneet uran huippuvuosista yhtään.
Ei ole varmasti yhtään liioiteltua sanoa, että Ogier taistelisi edelleen joka vuosi maailmanmestaruudesta, jos ranskalainen haluaisi vain ajaa täyden kauden. Viime vuonna Ogier näytti Suomen MM-rallin jälkeen jopa suosikilta voittamaan uransa yhdeksännen maailmanmestaruuden ja tämän jälkeen hänet houkuteltiin ajamaan kausi loppuun, mutta lopulta mestaruus karkasi ulosajoputken aikana Hyundain Thierry Neuvillen kaappiin.
Toyotan tallipäällikkö Jari-Matti Latvala ei sulje pois sitä vaihtoehtoa, että Ogierin kisakalenteria paisutettaisiin myös tänä vuonna. Ratkaisu on kuitenkin ensisijaisesti Ogierin itsensä, ei tallin.
– Viime vuonnahan hänen kisojaan lisättiin ja se ei ehkä sitten lopulta ihan onnistunut, mutta luulen, että jos hän onnistuu hyvin Kreikassa, niin sen jälkeen niitä kisoja ruvetaan lisäämään. Mutta tämä on vain minun henkilökohtainen mielipide, Latvala pohti Rallit.fille.
Toyotan Elfyn Evans johtaa tällä hetkellä kuljettajien MM-sarjaa, mutta Ogier on silti ollut koko kauden mitassa se tasaisin suorittaja. Ranskalaiskuljettaja on onnistunut käytännössä enemmän tai vähemmän jokaisessa kilpailussa, mihin hän on vain osallistunut. Onko tällainen keikkakuskin dominointi jopa vähän noloa muiden kannalta, Jari-Matti Latvala?
– En sanoisi, että se nyt noloa on, Latvala hymähti.
– Pitää kuitenkin muistaa, että hän rallin kahdeksankertainen maailmanmestari. Se on aikamoinen haaste voittaa ylipäätään maailmanmestaruus ja jokainen voi yrittää voittaa niitä tuollaisen määrän. Se kertoo hänen tasostaan. Jos Sébastien Loeb tulisi tänne nyt ja pystyisi ajamaan mestaruudesta, niin sitten tilanne voisi olla vähän toinen, Latvala hymähti viitaten Ogierin maanmieheen ja yhdeksänkertaiseen maailmanmestariin.