Kausi alkoi Monte Carlossa tammikuussa keskeytyksellä, mutta Ruotsin lumilla Pajari selvisi maaliin ja otti seitsemännen sijan. Keniassa maaliskuussa Pajari kutitteli jo palkintosijoja, kun rauhallinen ja kypsä ajo palkittiin nelostilalla erittäin haastavassa kilpailussa.
Pajari on korostanut moneen otteeseen, että tällä kaudella päätavoite on hankkia kokemusta Rally1-auton ratissa. Suomalaislupaus antaa tasoitusta WRC-konkareille kokemuksessa, sillä moni kuljettaja on tahkonnut samoja MM-ralleja jo vuosikaupalla.
Tämän viikon upouudessa Kanariansaarten MM-rallissa tilanne on kuitenkin toinen. Ralli on uusi lähes kaikille, mutta Pajari on kisannut Gran Canarialla urallaan yhden kerran. Kaudella 2021 Pajari ajoi EM-rallissa Ford Fiesta Rally4 -autolla yleiskilpailun 17. sijalle. Omassa luokassaan suomalaiskuski oli tuolloin toinen.
– On varmasti kaikkein suurin kontrasti MM-sarjassa kahden kisan välillä, kun siirrytään Keniasta Kanarialle. Ajoin kisan neljä vuotta sitten Rally4-autolla ja tykkäsin siitä paljon. Se on kisa, joka on kaikista lähimpänä rata-ajamista, Pajari summaa.
– Jotkut pätkistä ovat todella mukavia ja leveitä teitä. Myös tienpinta on puhdas, eikä leikkauksia juurikaan ole.
Pajari testasi muiden Toyota-kuskien tavoin viime viikolla Manner-Espanjassa. Fiilis asvaltilla ajamiseen parani selvästi sitten kimurantin Monte Carlon osakilpailun.
– Testit menivät hyvin viime viikolla ja pääsin ajamaan sekä kuivalla että märällä asvaltilla. Fiilis ratin takana oli erittäin hyvä, Pajari sanoo.
– Keniassa ideana oli vältellä ongelmia kaikin keinoin, jos halusi hyvän tuloksen. Kanarialla ei pitäisi olla niin paljon vaaratekijöitä, joten toivon, että pääsemme ajamaan nautinnollisen rallin.
Kanariansaarten MM-ralli käynnistyy testierikoiskokeella torstaiaamuna. Varsinainen kisa käynnistyy perjantaina. Luvassa on yhteensä 18 pikataivalta, joille mittaa kertyy noin 300 kilometriä.