Niclas Grönholm kilpailee Hyundai i20 -autolla. Kuva: GRX TANECO

Niclas Grönholm uudesta Hyundai-ajokistaan: Kaikki näyttää hyvältä paperilla

Tykkää uutisesta

Niclas Grönholmin pääsee ajamaan uudella autolla rallicrossin MM-sarjassa tulevalla kaudella.

Marcus Grönholmin johtama GRX-talli tiedotti tiistaina, että se kilpailee tänä vuonna Hyundai i20 -autoilla, jotka suomalaistiimi hankki Hyundain WRC-tallilta. GRX-kuskeina ajavat rallilegendan poika Niclas Grönholm sekä venäläinen Timur Timerzjanov.

Talli on paiskinut kovasti töitä, jotta entisistä WRC-autoista saadaan muokattua huippuluokan rallicrossajokki.

– Kaikki näyttää hyvältä paperilla uuden auton suhteen ja kaikki, mitä minulle on kerrottu pajalla, on jännittävää. En epäile hetkeäkään, ettemmekö olisi kilpailukykyisiä, Niclas Grönholm arvioi.

Grönholm, 21, väläytti lupaava vauhtia viime kauden jälkimmäisellä puoliskolla. Saksan osakilpailussa hän ylsi Ford Fiestalla viidenneksi, mikä on suomalaisen toistaiseksi paras sijoitus MM-sarjassa.

– Viime vuonna monessa kisassa vauhtini oli hyvää, mutta lähtöjen kanssa oli ongelmia. Olemme tehneet töitä tämän ongelman kanssa talven aikana ja tutkineet, miten istun autossa ja millaiset ovat polkimien kulmat. Olen ajanut talven aikana aika paljon parantaakseni heikkouksiani. Olen kokeillut ja säätänyt sitä, miten vien autoa tiukoissa mutkissa, Grönholm taustoittaa.

Grönholmin uusi tallikaveri Timerzjanov on voittanut kaksi Supercar-luokan Euroopan mestaruutta. Timerzjanovilla on huomattavasti enemmän kokemusta kuin venäläistä kymmenen vuotta nuoremmalla Grönholmilla.

– Kilpailukykyinen tallikaveri on minulle suurin juttu alkavalla kaudella. Timur on erittäin kokenut ja minulle on hyvä, kun on joku hyvä, johon voin verrata dataa ja voimme auttaa toisiamme. Uskon, että homma toimii hyvin ja olen erittäin positiivinen tulevan suhteen.

Timur Timerzjanov, Marcus Grönholm ja Niclas Grönholm
Timur Timerzjanov, Marcus Grönholm ja Niclas Grönholm. Kuva: GRX TANECO
Keskustele uutisesta:

toni.heinonen(a)rallit.fi
Päätoimittaja

Lue myös:

Myös Volkswagen jätti rallicrossin MM-sarjan – Petter Solbergilta vihjaus rallista: Minä jatka... Rallicrossin MM-sarja vetelee viimeisiään. Taannoisten Audin ja Peugeotin vetäytymisen myötä nyt myös Volkswag...
Ajaako Loeb Hyundailla myös rallicrossia? – ”Ehkä jotain mielenkiintoisia haasteita tule... Rallin MM-sarjan hullu vuosi sai jatkoa torstaina, kun ralli-ikoni Sebastien Loebin sopimus Hyundain tiimin ka...
Suomalaislupaus pikakommenuksella WRC-testiin, mutta tulevaisuus auki: ”Tilanne näytti hyvältä”... Suomalaisella rallilupauksella Jari Huttusella ei ole ensi kaudeksi varmaa ajopaikkaa rallin MM-sarjasta. H...
Grönholm välimiehenä Loebin huhutussa diilissä: Sanoin heille ”katsokaa, että Loeb tulee meidä... Rallin kaksinkertaisella maailmanmestarilla Marcus Grönholmilla oli näppinsä pelissä entisen kilpakumppaninsa ...
Marcus Grönholmin ex-kartanlukija valittiin merkittävään virkaan FIA:ssa Ex-kartanlukija Timo Rautiainen on valittu kansainvälisen autourheiluliitto FIA:n rallikomission varapuheenjoh...
Rallicrossin MM-sarja henkitoreissaan, Marcus Grönholm turhautui – ”Ehkä on jo liian myö... Rallicrossin MM-sarja kärvistelee henkitoreissaan. Sekä Audi että Peugeot vetivät pois tehdastukensa kauden 20...
Legendaarinen Akropolis-ralli tuli tiensä päähän – vuosien varrella 11 suomalaisvoittoa Perinteikäs Akropolis-ralli on tullut tiensä päähän, uutisoi Greek Reporter verkkosivuillaan. Lehden tietojen ...
Niclas Grönholmin kausi päättyi pettymykseen – ”Toivoin päätöskisasta paljon parempaa tu... Rallicrossin MM-sarjan suomalaistiimi GRX TANECO ei saavuttanyt kaikkia Etelä-Afrikan osakilpailuun asetettuja...

Toni Heinonen

toni.heinonen(a)rallit.fi
Päätoimittaja

Tykkäykset