Latvialainen pääsee ajamaan viikonloppuna kotiyleisönsä edessä ja kaiken päälle vielä tehokkaammalla autolla.
Sesks debytoi pääluokassa kesäkuun Puolan MM-rallissa, mutta vielä silloin hänen autostaan puuttui hybridiyksikön. Tästä huolimatta hän ajoi kisassa komeasti viidenneksi.
Nyt sellainen löytyy hänen Ford Pumastaan. Sen ansiosta autosta Sesks saa enemmän tehoja irti autosta. Nyt latvialainen on samalla viivalla kaikkien Rally1-kuljettajien kanssa. Hieman yllättäen latvialainen ei nähnyt tilannetta kuitenkaan pelkästään positiivisena asiana.
– Totta kai on mukavaa saada lisää vääntöä ja tehoa autoon, Sesks aloitti.
– Mutta hybridiyksikkö toimii sen mukaan, miten jarrutat ja miten kerrytät lisää energiaa. Minulle se ei ole kovin helppoa, kun joudun koko ajan miettimään sen käyttöä. On paljon helpompaa ajaa vain koko ajan kaasu pohjassa, Sesks kertoi.
Sesks kokee, ettei hän saa hybridistä samanlaista hyötyä irti kuin muut kokeneemmat Rally1-kuljettajat.
– Menetän hieman sitä etua, sillä joudun uhraamaan enemmän ajatuksia siihen, miten sitä käytetään. Joten sanoisin, että nyt mennään aika tasoissa sen suhteen, Sesks mietti.
Sesks saa tänä viikonloppuna kotiyleisön tuen taakseen, mutta myös siihen liittyy hyviä ja huonoja puolia.
– Ajan nyt kotiyleisön edessä ja tämä on tietysti valtava juttu. Se tuo myös samalla lisää paineita. Olen täällä iso ja seurattu nimi, Sesks muistutti.
Sesks onnistui Puolassa mainiosti ja yllätti kaikki. Nyt tilanne on toinen.
– Puolassa se tulos tuli ehkä helpommalla. Nyt kaikki odottavat minulta jotain. Meillä itsellämme on kuitenkin hyvin matalat odotukset edelleen. Meillä on täällä tänä viikonloppuna kolme maailmanmestaria, joten katsotaan, missä olemme kisan päätteeksi, Sesks suunnitteli.
Sesks ilahdutti kotiyleisöä heti torstai-iltana ajetulla yleisöerikoiskokeella. Hän oli neljänneksi nopein ja hävisi Kalle Rovanperän pohja-ajalle ainoastaan 2,9 sekuntia. Se lupaa latvialaiselle jälleen hyvää viikonloppua.