Fourmaux’n päivä oli varsin epäonninen. Aamupäivällä hän kärsi rengasrikon ja heti seuraavalla pätkällä hän ajoi kahdesti ulos tieltä, mutta pystyi jatkamaan matkaa. Mutta siinä vaiheessa hän oli pudonnut kauas kärjestä.
Ranskalaiskuljettaja oli kuitenkin pistesijoilla, kun rallikaravaani suuntasi iltapäivän lenkille. Mutta hän ei selvittänyt lauantaita loppuun saakka.
Päivän viimeistä edellinen erikoiskoe koitui Fourmaux’n kohtaloksi, kun hän kaatoi kilpurinsa. Hyundai-kuski tarjoili erikoisen selityksen keskeytykselleen.
– Sekoitin kaksi puuta keskenään. Se oli kiristyvä mutka, ja jarrutuspaikka oli ensimmäisen puun kohdalla, mutta missasin sen. Siellä oli kaksi puuta, ja jarrutin vasta toisen kohdalla, Fourmaux selvitti.
– Jarrutin 30-40 metriä liian myöhään, mutta se oli riittävästi, että menimme leveäksi. Ja sitten olimme katollaan.
Fourmaux’n mukaan autoon ei tullut sellaisia näkyviä vaurioita, joita ei pystyttäisi korjaamaan sunnuntaiksi. Mutta hän ei voinut vielä taata sataprosenttisesti, että hän pystyy ajamaan päätöspäivänä, jolloin pisteitä on vielä rutkasti napsittavissa.
– Sitä ei koskaan tiedä ennen kuin auto on tutkittu tarkasti. Minulla on muistoja vastaavanlaisesta tilanteesta vuoden 2023 Japanin MM-rallista. Autossa ei näkynyt mitään, mutta turvakaareen oli tullut pieni isku, ja se oli siinä.
Sunnuntaina Sardinian MM-rallissa ajetaan vielä neljä erikoiskoetta. Toyotan Sebastien Ogier starttaa päätöspäivään kärjessä 11,1 sekuntia Hyundain Ott Tänakin edellä. Toyotan Kalle Rovanperä on kiinni kolmostilassa.