Lauantai-iltana jaettiin ensimmäiset ehdolliset pisteet kilpailun tilanteen perusteella. Toyotan Kalle Rovanperä tarrasi isoimpaan pistepottiin ennen tallitoveriaan Sebastien Ogieria ja M-Sport Fordin latvialaisyllättäjä Martins Sesksiä.
Sunnuntaina pisteitä on jälleen lisää tarjolla. Kellot ikään kuin nollataan, vaikka lopulliset sijoituksetkin ratkeavat päätöspäivän aikana. Päiväkohtaisista tuloksista jaetaan pisteitä seitsemälle nopeimmalle ja Power Stagelta lohkeaa pisteitä viidelle parhaalle.
Sunnuntaipisteet ovat osoittautuneet tällä kaudella arvokkaiksi sekä kuljettajien että valmistajien mestaruustaistossa. On mielenkiintoista nähdä, lähteekö kisaa koko viikonlopun hallinnut Rovanperä tosissaan taistelemaan isoista pisteistä, jotka olisivat tärkeitä Toyotalle merkkimestaruuskamppailussa Hyundaita vastaan.
Sunnuntai 21.7.
Sunnuntain pätkät ajetaan Liepajan lähistöllä, etelämpänä kuin lauantaina. Supersunnuntain pisteistä ajetaan 64 kilometrin verran. Kaikki pätkät ajetaan nyt kokonaisuudessaan kahteen kertaan. Pätkät ovat todella kovavauhtisia, lukuun ottamatta lukuisia shikaaneja ja molempien pätkien lopussa olevia keinotekoisia osuuksia.
Sunnuntain aikataulu: 08.55 EK17: Krogzemji 1 (18,70 km) 10.05 EK18: Mazilmāja 1 (13,34 km) 10.20 Kokoomatauko: Vecpils 11.55 EK19: Krogzemji 2 (18,70 km) 12.55 Kokoomatauko: Vecpils 14.15 EK20: Mazilmāja 2 (13,34 km) *Power Stage YHTEENSÄ: 64,08 km
EK17+19 Krogzemji ajettiin viime vuonna eri suuntaan, mutta samaan suuntaan vuosina 2020 ja 2021 nimellä Paplaka.
Suuri osa pätkästä ajetaan kovavauhtisella isolla tiellä peltoaukeilla. Matkalla on risteyksiä ja shikaaneita, joissa vauhti tippuu, mutta niiden välissä meno on huimaa.
14,4 kilometrin kohdalla käännytään pienille teille. Osuus on risteyksineen kulmikasta. Matkalla ohitetaan soramonttu 16,4 kilometrissä, mutta varsinainen soramonttuosuus tulee vasta kilometri ennen maalia.
EK18+20 Mazilmāja toimii rallin päättävänä Power Stagena. Pätkän alussa on uutta osuutta, mutta loput on tuttua Latvian EM-rallista. Osa tästä pätkästä oli viime vuoden EM-rallin testi- ja aika-ajoerikoiskoe. Keskiosaa ajettiin myös vuoden 2022 Tebran erikoiskokeella ja loppuosuutta vuonna 2020.
Alkukiihdytys on isolla tiellä, mutta siitä käännytään Puolan rallia muistuttavalle kapealle ja pehmeälle tielle, joka on tekninen mutta nopea, ja hyppyjäkin on. Seuraava tie on leveämpi ja kovapohjaisempi, ja reunoissa on ojat. Kun liitytään tutuille reiteille, tie on kapeaa mutta nopeaa, shikaaneilla hidastettuna. 6,1 kilometrissä pätkä levenee keskikokoiseksi ja vauhti kasvaa muutamaa tiukkaa mutkaa lukuun ottamatta. Osuus päättyy neulansilmäristeykseen.
Pätkän loppu näkyy tällä videolla ajasta 6:15 alkaen. Kovavauhtinen keskikokoinen ja pehmeä tie johdattaa rallicross-radalle. Loppuhuipennus on siis samankaltainen pannukakku kuin Puolan MM-rallissa, mutta nyt sentään crossirata on leveä ja jouhea, eikä osuus ole yhtä pitkä kuin Mikolajkissa.