Mihin Eerik Pietarisen vauhti on kadonnut? – ”Olen melko pettynyt omaan ajooni”

Eerik Pietarinen
Eerik Pietarinen. Kuva: Pietarisen tiedotus
Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp

Kaudella 2018 Eerik Pietarisen nimi tuli rallimaailman huipulle. Neljä SM-rallin voittoa sekä ykköstila Suomen MM-rallissa WRC2-luokassa nostivat Pietarisen yhdeksi kirkkaimmista tulevaisuuden lupauksista. 

Vielä viime sesongilla Pietarinen pokkasi Opel Adam Cupin voiton Saksassa, mutta liekö kaksivetoisella autolla ajaminen syönyt vauhtia nelivetotouhuista. Tämän kauden alku on nimittäin ollut suomalaiskuskille hankala. Tunturirallissa Pietarinen toki oli toinen, mutta kaukana SM1-luokan kärkivauhdista. Mikkelin SM-rallissa tuloksena oli vasta viides tila ja viime viikonlopun Ruotsin MM-rallissa Pietarinen oli R5-autoista vasta seitsemänneksi nopein.

Katso alta kooste Ruotsin MM-rallin tapahtumista. Juttu jatkuu videon jälkeen.

[YouPlaySinglePlayer video=”1719,2282,319508″ ap mute ]

Kartanlukijana talviralleissa on ollut kokenut Miikka Anttila, joten tuskin homma ainakaan siitä on kiikastanut.  Ruotsissa perjantain ajopäivä meni pipariksi vaihdelaatikkovian vuoksi, mutta siitä huolimatta vauhti oli kadoksissa.

– Minulla ei vain ollut tarvittavaa luottamusta lauantaina, jotta olisin voinut ajaa sataprosenttista vauhtia. Olosuhteet olivat muuttuneet, ja en vain löytänyt kunnon otetta ajoon. Muutin hieman ajotyyliäni ja suosin hieman aggressiivisempaa ajotapaa, Pietarinen selvittää viime viikonlopun tapahtumia.

– Olen aina yrittänyt keskittyä asioiden positiiviseen puoleen, ja sanoisin, että opin tästä epätavallisesta Ruotsin MM-rallista paljon. Täytyy kuitenkin myöntää, että olin melko pettynyt omaan ajooni. Ajorytmi ei oikein löytynyt lauantainakaan, kun auto toimi, ja olin myös Power Stagella liian varovainen, Pietarinen jatkaa.

Pietarinen ei ole kuitenkaan heittämässä kirvestä kaivoon, vaikka tulokset eivät ole olleet toivotunlaisia alkukaudesta.

– Näistä täytyy vain oppia. Aion analysoida tämän rallin tarkasti ja yksityiskohtaisesti sekä tehdä kovasti töitä, jotta olemme jälleen taistelussa mukana seuraavassa rallissamme.

Lue myös nämä

  • Uusimmat