Suomalaiskaksikko kellotti rallin toiseksi viimeisellä EK:lle koko joukon toiseksi ja viimeisellä EK:lla viidenneksi nopeimmat ajat. Hurja nousu vei kaksikon WRC2-luokassa kolmanneksi.
Lindholm oli myös WRC2-luokan nopein rallin päättäneellä Power Stage-erikoiskokeelta, josta hän ajoi kolme lisäpistettä.
– Nyt voin olla itsekin omaan tekemiseeni ihan tyytyväinen. Yritystä oli. Mutta etenkin kilpailun viimeinen EK on tie, jossa onnistuessaan pystyy ajamaan eroja. Rallin toiseksi viimeiselle EK:lle meillä on kaksi sadekelin rengasta, toinen edessä ja toinen takana. Kyllä niistä märällä apua oli. Auto ei lähtenyt ihan yhtä helposti vesiliirtoon, Lindholm summasi.
Kroatian MM-rallin yhdeksäs sija on Lindholmin ajajauran paras MM-tulos yleiskilpailutasolla ja kolmas sija WRC2-luokassa maistui epäonnisen alun jälkeen. Kilpailun avauspäivänä perjantaina Lindholmilta hajosivat kypäräpuhelimet, ja asvaltin terävä reuna rikkoi renkaan kahdesti. Rallin toisena kilpailupäivänä kaksikko kärsi jarrumurheista.
– Jossittelu on turhaa. Nyt meni näin. Rengasrikkojen välttäminen täällä on tuuripeliä. Mutkiin on leikattava sieltä mistä muutkin, ja kun ne ovat mudan peittämiä niin siinä on vaikea nähdä, mitä siellä mudan seassa milloinkin on. Huonolla tuurilla renkaan reuna repeää asvaltin reunaan, mutta se on pelin henki, Lindholm kertasi.
– Alku oli hankala ja ralli oli olosuhteiden takia vaikea. Saimme pikkuhiljaa kaikki toimimaan, ja etenkin oman ajamiseni. Otti aikaa tottua ajamaan noinkin liukkaalla ja mutaisella asvaltilla. Vaatii hurjasti silmää, että pystyy lukemaan tietä, arvioimaan sen liukkaiden ja sen, että mistä kohtaa minkäkin mutkan voi ajaa.
– Opin kilpailun aikana paljon ja pystyin nostamaan omaan vauhtiani. Ja siihen olen todella tyytyväinen, Lindholm summasi maaliin saavuttuaan.
WRC2-luokan lopputulokset:
1. Yohan Rossel Citroen 2.58.22,5 2. K. Kajetanowicz Skoda +1.00,2 3. Emil Lindholm Skoda +1.01,9 4. Nikolai Grjazin Skoda +1.47,5 5. Chris Ingram Skoda +2.32,7 6. Stephane Lefebvre Citroen +3.18,0 7. Eric Camilli Citroen +3.20,9 8. Erik Cais Ford +6.02,8 9. Mikolaj Marczyk Skoda +8,58,2 10. Mikko Heikkilä Skoda +9.59,5