Legendaarinen Lancia Delta Integrale palaa sähköversiona MM-tasolle

Lancia Delta evo-e
Lancia Delta evo-e. Kuva: FIAworldrallycross.com
Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp

Legendaarinen Lancia Delta tekee paluun, mutta ehkä hieman erikoisella tavalla. GCK Motorsport nimittäin osallistuu ensi kaudella rallicrossin MM-sarjaan ikoniseen Lancia Delta Integraleen pohjautuvalla Lancia Delta Evo-e -autolla.

Ensi kaudella rallicrossin MM-sarjassa ajetaan täysin sähköisillä kilpureilla. Jokaiseen autoon valmistajasta riippumatta tulee itävaltalaisen Kreisel Electricin RX1e-sähköpaketti, joka asennetaan koreihin. Kreiselin paketin tuplamoottori tuottaa 500 kilowattia tehoa eli arviolta 860 hevosvoimaa. Vääntöä sähköautoista löytyy 880 newtonmetriä.

Lancia Delta Integralella niitettiin menestystä 1980- ja 1990-lukujen taitteessa rallin puolelta. Sen riveissä ajoivat muun muassa Juha Kankkunen ja Miki Biasion. Kankkunen voitti kaksi mestaruutta juuri Lancian väreissä. Myös Markku Alén ajoi aikoinaan menestyksekkäästi Lancia Deltalla.

– Me valitsimme Lancia Delta Integralen, koska se on auto, joka saa meidät kaikki unelmoimaan. Se on toden teolla ralliauto ja oman aikansa uskomattomin luomus. Sen suosio on säilynyt tähän päivään asti, GCK Motorsportin nokkamies Guerlain Chicherit hehkuttaa tiedotteessa.

– Luvassa on kiireinen vuosi, mutta koko tiimi odottaa uutta haastetta innokkaasti. Moottoriurheilussa on menossa suuri muutos, joka vaikuttaa kaikkiin toimijoihin alalla.

Rallicrossin kauden 2021 viimeiset kaksi osakilpailua ajetaan ensi viikonloppuna Nürburgringin radalla Saksassa.

Lancia Delta evo-e
Lancia Delta evo-e. Kuva: FIAworldrallicross.com

Katso alapuolelta Belgian MM-rallicrossin parhaat palat. 

Lue myös nämä

  • Uusimmat