Joonan yhteistyö Janni Hussin kanssa päättyi Suomen MM-ralliin ja uudeksi kartanlukijaksi pestattiin Ville Mannisenmäki. Joonan uuden kartturin isä on kartturilegenda Risto Mannisenmäki, joka luki nuottia muun muassa Tommi Mäkiselle. Nuorempi Mannisenmäki on puolestaan aiemmin istunut muun muassa Teemu Asunmaan ja Aleksi Röyhkiön rinnalla.
Joona on tyytyväinen uuteen kartanlukijaansa.
– Tällä hetkellä olemme sopineet vain yhdestä kisasta, mutta hyvin on kaikki toiminut. Yhteistestit olemme jo ajaneet. Ville on tosi ammattitaitoinen, joten sen suhteen on kaikki hyvin. Olen ennenkin ajanut kahdella eri kartturilla kauden, joten siinä mielessä tämä ei ole minulle mitään uutta, että kesken kauden vaihtuu kartturi, Joona kertoi.
Joona ja Mannisenmäki tunsivat toisensa jo entuudestaan.
– Viime keväänä ajettiin yhdessä testejä ja nyt sitten ennen kisaa. Siinä on oikeastaan kaikki, mutta olemme jo entuudestaan tuttuja. Olemme opiskelleet koulussa vähän samaa alaa, joten sen puolesta kyllä juttu luistaa kabiinissa, Joona paljasti.
Joona ja Mannisenmäki joutuvat heti kovaan testiin, sillä Kreikassa on erittäin kuuma ja pätkät ovat perinteiseen tapaan aika rajussa kunnossa.
– Kyllähän täällä tosi lämmin on ja olosuhteet ovat täällä aina olleet rajuimmat, missä itse olen nuottia tehnyt. Sitten kun kisaan mennään, niin se muuttuu yleensä vähän helpommaksi tai sitten tosi haastavaksi. Saa nyt nähdä, mihin suuntaan menee keli. Kaasua ei voi kuitenkaan täällä koko aikaa pitää pohjassa, Joona ennakoi.
Kreikassa ajetaan nyt neljättä vuotta putkeen. Raportit ovat kertoneet, etteivät olosuhteet ole olleet näin rajut vielä koskaan. Se asettaa ison haasteen autokunnille. Oikeanlainen rytmi pitäisi löytää ajamiseen.
– Lähinnä kyse on siitä, että ne hyvät osuudet pitäisi sitten pystyä ajamaan niin kovaa kuin vain pääsee. Huonompiin osuuksiin pitäisi tulla myös kovaa, mutta kuitenkin sillä tavalla järkevästi, ettei siellä rikkoisi mitään. Niillä huonommilla osuuksilla pystyy todennäköisesti eniten voittamaan tai sitten eniten häviämään. Se on aina vähän sellaista palloittelua. Huonot paikat merkataan ja sen mukaan ajetaan sitten, Joona ennakoi.
Tavoite on kuitenkin todella selkeä.
– Kyllä se palkintosija on ainoa, mikä pistäisi hymyilyttämään. Mihinkään vähempään ei tyydytä. Jos pystyy hyvin pitämään vauhtia yllä ja ajamaan ilman virheitä, niin sen pitäisi olla mahdollista, Joona linjasi.