Rallin MM-sarjan taustalta löytyy saksalaisyhtiö WRC Promoter GmbH, jonka omistavat puolestaan itävaltalainen energiajuomayhtiö Red Bull sekä saksalainen sijoitusyhtiö KW 25.
Uutistoimisto Reuters uutisoi torstaina, että MM-sarjan kaupallisia oikeuksia hallitseva promootioyhtiö tutkii vaihtoehtojaan, joihin kuuluu myös koko liiketoiminnan myynti. Mahdollinen myynti voisi toteutua vielä loppuvuoden aikana.
Uutistoimisto perustaa tietonsa sisäpiirin lähteisiin, jotka haluavat pysyä nimettöminä asian luottamuksellisuuden vuoksi. Tietojen mukaan WRC-promoottori tekee yhteistyötä JPMorgan-pankin kanssa valmistellakseen mahdollisen myynnin.
Tiettävästi omistajat toivovat, että liiketoiminta voisi saavuttaa jopa 500 miljoonan euron hintalapun. Lähteet kuitenkin painottavat, että keskustelut ovat yhä käynnissä, eikä myynti välttämättä toteudu.
JPMorganin edustajat kieltäytyvät kommentoimasta asiaa Reutersille. WRC Promoter, Red Bull ja KW 25 eivät puolestaan vastanneet kommenttipyyntöön.
Uutistoimiston toinen lähde arvioi, että uuden omistajan avulla rallin MM-sarja voisi laajentaa tavoittavuuttaan globaalisti ja etenkin Yhdysvalloissa. Kuten jo aiemmin on uutisoitu, rallin MM-sarja on palaamassa Yhdysvaltoihin kaudella 2026.
WRC Promoter vastaa muun muassa rallin MM-sarjan tv-tuotannosta sekä media- ja sponsorointioikeuksista.
Rallin MM-sarjan tulevaisuus on ollut suurennuslasin alla tämän vuoden aikana. Sarjan pääluokkaan kaivataan lisää kilpailua ja samalla lajin halutaan tavoittavan entistä suuremman yleisön.