Paddon ja Meeke osallistuvat Uuden-Seelannin legendaariseen Otago-ralliin huhtikuussa. Kaksikko ei ole ollut samalla lähtöviivalla lähes kymmeneen vuoteen.
Kun kaksikko edellisen kerran kilpaili toisiaan vastaan, ajoivat molemmat ulos. Kyseessä oli vuoden 2018 Portugalin MM-ralli. Meeke ja Paddon kävivät aluksi tiukkaa kisaan ikonisen rallin voitosta, mutta lopulta kumpikaan ei päässyt maaliin asti.
Nyt kaksikko on jälleen mukana samassa kilpailussa ja molemmilla on allaan legendaarinen Ford Escort Mk2 -ralliauto.
Paddon on Hyundai-kuljettaja, mutta lopulta korealaisvalmistajalla ei ollut mitään sitä vastaan, että Paddon eksyy hetkeksi ”sivupolulle”.
– Niin paljon kuin olenkin aina halunnut tätä, niin laitan aina kumppanini edelle. Ei tämä tietenkään ole meidän brändimme mukaista, mutta kysyin tästä asiasta tänä vuonna uudelleen ja he (Hyundai) lähtivät tukemaan tätä. Se oli ratkaiseva tekijä siihen, että aloitin neuvotella asiasta pidemmälle, Paddon kertoi Dirtfishille.
Edellisen kerran kun Paddon ajoi Uudessa-Seelannissa takavetoisella Escortilla, teki hän sensaation ja voitti koko kisan. Nyt hän ei uskalla edes odottaa sellaista.
– Sanotaan nyt rehellisesti, että BDA:lla ei enää nykyään voiteta rallia, Paddon naurahti.
– Ensisijaisesti haluamme pitää hauskaa ja tarjota show’n katsojille. Mutta toiseksi – ja uskon, että Kris ajattelee samoin – kyse on myös meidän välisestä kamppailusta. Lopulta olemme kaikki kilpailijoita, ja vaikka ajaminen on upeaa, mikään ei voita kunnon kisailua, Paddon jatkoi.
– Siitä tulee varmasti tiukka taistelu. Uskon, että kannustamme ja piikittelemme toisiamme koko ajan. Toivottavasti se tekee tapahtumasta hauskan meille ja viihdyttävän yleisölle, Paddon ennusti.
Paddon tuntee Uuden-Seelannin rallipolut kuin omat taskunsa, mutta siitä ei välttämättä ole hänelle niin suurta etua kuin voisi etukäteen kuvitella. Paddon ei nimittäin ole ajanut takavetoisella ralliautoilla kymmeneen vuoteen.