Latvala hoiti tallipäällikön tehtäviä kauden avauskisoissa Monte Carlossa ja Ruotsissa. Sen jälkeen hän siirsi vastuun Juha Kankkuselle, joka nimitettiin täksi kaudeksi Toyotan apulaistallipäälliköksi.
Latvala on keskittynyt maaliskuusta lähtien ajohommiinsa historic-rallin EM-sarjassa. Hän voitti kaksi ensimmäistä osakilpailua kartanlukija Janni Hussin kanssa, mutta viime viikonloppuna suomalaisparille tuli keskeytys Ranskassa Toyota Celican sähkövian vuoksi.
Historic-rallin EM-sarjassa on nyt reilun kuukauden tauko, joten Latvala ehtii palata hetkeksi Toyotan tallipäällikön rooliin.
– Näin olemme ainakin sopineet, että Jari-Matti on Sardiniassa. Ei hän sitten oikein muualle kerkeäkään, Kankkunen paljasti.
– Mitä nyt tuossa aiemmin puhuimme, niin minä olen sitten kaikissa lopuissa kisoissa paikalla, Kankkunen jatkoi.
Latvala kertoi aiemmin keväällä Rallit.fille, että hän on varmuudella paikalla myös marraskuun Japanin MM-rallissa, joka on Toyotan kotikilpailu. Todennäköisesti sekä Latvala että Kankkunen matkustavat Toyotan asuissa nousevan auringon maahan, sillä he ovat tärkeitä markkinointikasvoja japanilaisvalmistajalle.
Kankkunen jättää väliin kahden viikon kuluttua järjestettävän Sardinian rallin, mutta sen jälkeen hänellä pitää kiirettä Toyota-pomon hommissa.
– Chile ja Paraguay ovatkin sitten kuukauden reissu. Olen siellä yhtä kyytiä, Kankkunen sanoi.
Kankkunen toimi ensimmäisen kerran tallipäällikkönä Kenian Safari-rallissa ja pääsi heti maistamaan voittoa. Toyota on ollut loistavassa iskussa tällä kaudella, sillä tiimi on saavuttanut ykköstilan jokaisessa viidessä rallissa.
– Voittoja tulee, vaikka välillä vähän kangerrellen. On ollut ihan mukavaa. Tämä on kiva tiimi tehdä töitä, Kankkunen kehui.
– Varmasti kuljettajat ja me kaikki tykkäämme tehdä täällä hommia, koska täällä on niin hyvä henki.