Jyväskylän Talviralli ajetaan kotimaisen rallisarjan F-Cupin toisena osakilpailuna. Halttunen lähteen jälleen kilpailuun oman tiiminsä Jorma J Motorsportin Toyota Corolla GT:llä.
Halttunen on luonut itselleen Jorma J -brändin, jonka syntyyn vaikutti hauska sekaannus vuoden 2023 Kroatian MM-rallissa. Tuolloin hänen nimekseen oli kirjattu Jorma J. Halttunen virallisiin dokumentteihin.
Halttunen ei aja kilpaa kelloa vastaan, sillä hän ajaa niin sanottua nolla-autoa ennen varsinaisia kilpailijoita. Halttunen oli vastaavissa tehtävissä Jyväskylän Talvirallissa myös kaksi vuotta sitten, jolloin kisa kuului SM-sarjaan.
Halttusen Corollaa on nyt päivitetty entistä paremmaksi.
– Autossa on sen jälkeen vaihtunut alusta, jarrut, taka-akseli kokonaisuudessaan, moottoria on hiottu paremmaksi ja se on nyt kuivasumpulla teholukemin 259 hp/225 nm.
– Tapio Suominen istahtaa kyytiin tälläkin kertaa ja tosi hyvillä fiiliksillä lähdemme ajamaan maailman parhaita pätkiä talviolosuhteissa. Hauskaa lähdetään pitämään, Halttunen alleviivaa.

Jyväskylän Talvirallissa ajetaan kaikkiaan kuusi erikoiskoetta, joille kertyy yhteismittaa noin 69 kilometriä. Luvassa on vauhdikasta menoa Keski-Suomen kuuluisilla ralliteillä.
– Rallia on koetettu tehdä kuljettajille mukavaksi ja reittiä mahdollisimman monipuoliseksi. Reitillä on mukavasti liki 70 erikoiskoekilometriä – mutkia ja hyppyjä riittää monen kylärallin edestä, kilpailunjohtaja Jussi Perälä kuvailee.
Jyväskylän Talviralli ajetaan 22. helmikuuta. Sitä ennen Halttunen kilpailee kartanlukijan paikalla Ruotsin MM-rallissa, joka on ohjelmassa 13.-16. helmikuuta.