Vuonna 2022 Fourmaux sai ensimmäisen tilaisuutensa Rally1-auton ratissa, mutta tuosta kaudesta muodostui ranskalaiselle täysi pannukakku. Fourmaux haki sen jälkeen vauhtia WRC2-luokasta palaten loisteliaasti takaisin ykkösluokkaan viime kaudella.
Vuosi 2024 toi Fourmaux’lle yhteensä viisi palkintosijaa, kun mies ylsi Ruotsissa, Keniassa, Puolassa, Suomessa ja Japanissa kolmanneksi. Hienot otteet toivat paikan Hyundain WRC-talliin täksi kaudeksi.
Uusi kausi alkoi niin ikään mallikkaasti, kun Fourmaux oli heti avauskisassaan Hyundailla kolmas. Fourmaux on jo sementoinut asemansa palkintopallilla, mutta uran avausvoitto on nyt tähtäimessä.
Tulevasta Ruotsin rallista voi kuitenkin tulla vaikea Fourmaux’lle, joka joutuu toisena autona reitille.
– Podium heti avauskisasta Monte Carlossa oli tärkeää sekä minulle että koko tallille. Menestys noin vaikeasta kisasta toi paljon lisämotivaatiota ja luottamusta, Fourmaux sanoo.
– Tiesimme kuitenkin heti, että menestys Montessa tarkoittaa haasteita Ruotsissa. Nyt meillä on hankala lähtöpaikka. Haluaisimme tietenkin uusia viime vuoden suorituksemme, mutta se voi olla vaikeaa tältä lähtöpaikalta. Yritetään saada mahdollisimman paljon pisteitä viikonlopulta.
Fourmaux on päässyt testaamaan kolme päivää lumella, joten tuntuma on ainakin hyvä. Uudet Hankookin piikkirenkaat tuovat oman lisämausteensa kisaan, mutta i20 N Rally1 -auton perussäätöjen pitäisi olla kunnossa.
– Testasimme kaksi päivää joulukuussa ja vielä yhden päivän viime kuussa. Meillä on siis aika hyvin kokemusta autosta lumella, joten voimme lähteä luottavaisin fiiliksin ralliin, Fourmaux kertoo.
Ruotsin MM-ralli starttaa torstai-iltana Uumajassa ajettavalla yleisöerikoiskokeella. Kilpailussa on luvassa yhteensä 18 pikataivalta, joille mittaa kertyy noin 300 kilometriä.