Sivuston mukaan pieksämäkeläinen on laittanut nimen korealaisvalmistajan tarjoamaan kontrahtiin tällä viikolla. Lapin sopimuksen kerrotaan kattavan koko kauden 2023.
Tänä vuonna Lappi on jakanut Toyotan kolmatta tehdastallin autoa yhdessä Sebastien Ogierin kanssa. Suomalaiskuski ajoi yhteensä seitsemän MM-rallia. Palkintopallille Lappi ylsi Ruotsissa, Suomessa ja Belgiassa.
Kyseessä ei ole ensimmäinen kerta, kun Lappi lähtee yllättäen pois Toyotan leivistä. Kauden 2018 jälkeen Lappi siirtyi Citroenille, mutta homma päättyi yhteen kauteen, kun ranskalaismerkki vetäytyi rallin MM-sarjasta vuoden 2019 jälkeen.
Koronakaudella 2020 Lappi edusti M-Sport Fordia, mutta jäi työttömäksi seuraavaksi vuodeksi. Muutamat hyvät näytöt vuoden 2021 aikana takasivat kuitenkin kuluneeksi kaudeksi Lapille ajopaikan Toyotalta.
Lapin oli määrä matkustaa tällä viikolla Japaniin, vaikka mies ei ensi viikon MM-rallissa ajakaan. Pieksämäkeläisen piti olla mukana edustamassa merkkimestaruuden valloittaneessa tiimissä sekä tehdä kisan nuotitus. Dirtfishin mukaan Hyundai-sopimuksen myötä Lappi pysyy kuitenkin Suomessa, eikä matkusta Japaniin.
Lappi korvaa Hyundailla vuoden 2019 maailmanmestarin Ott Tänakin, joka ilmoitti jättävänsä tallin tämän kauden jälkeen. Isoin häviäjä Lapin diilissä on norjalaiskuski Andreas Mikkelsen, jonka on kerrottu olleen todella lähellä täysipäiväisen kuskin roolia Hyundailla.
Lapin Hyundai-siirrosta on ollut huhuja viimeisen viikon aikana. Mies itse laittoi lisää vettä myllyyn pistämällä siviili-Toyotansa myyntiin.
Katso alapuolelta Katalonian MM-rallin parhaat palat.