Jari-Matti Latvala paljasti, miksi hän jätti mielenkiintoisen työtarjouksen väliin

Jari-Matti Latvala
Jari-Matti Latvala. Kuva: Toyota Gazoo Racing
Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp

Jari-Matti Latvala on paljastanut DirtFish-sivustolle, että hän kieltäytyi rengasvalmistaja Pirellin työtarjouksesta.

Pirelli palaa rallin MM-sarjan rengastoimittajaksi ensi kauden alussa. Italialaisyhtiö haki renkaiden testaajaksi kokenutta kuljettajaa, ja lopulta testipestin sai norjalainen Andreas Mikkelsen.

Lue myös: Jari-Matti Latvalaa ei valittu – Pirelli vahvisti norjalaiskuskin työpestin

Ilman tallipaikkaa oleva Latvala oli yksi ehdokkaista Pirellin testikuljettajan paikkaan. Suomalaisen kannalta ongelmana oli se, että Pirelli käyttää testeissä Citroenin WRC-autoa.

– Olisi ollut erittäin, erittäin mielenkiintoista tehdä töitä Pirellin kanssa, Latvala kertoi DirtFishille.

– Minulla on pitkä ja hyvä historia heidän kanssaan, mutta minun oli sanottava ei. Haluan olla uskollinen Toyotalle, minkä vuoksi en halua ajaa Citroenilla. Niin kauan kuin Toyota on rallin MM-sarjassa, haluan tehdä yhteistyötä heidän kanssaan, suomalaiskonkari lisäsi.

Katso alta, miten Kalle Rovanperä testasi juhannuksen alla Toyota Yaris WRC:tä Keski-Suomessa. Juttu jatkuu videon jälkeen.

[YouPlaySinglePlayer video=”1719,2286,342336″ ap mute]

 

Latvalalla on yhä vahvat siteet Toyotaan, vaikka hän ei saanut täksi kaudeksi ajohommia Tommi Mäkisen johtamalta WRC-tallilta. Latvala tekee promootiotöitä Toyotalle ja lisäksi hänen oli tarkoitus vuokrata Mäkisen tiimiltä Yaris WRC useampaan MM-ralliin tällä kaudella. Koronaviruksen vuoksi hän osallistui Yariksella vain Ruotsin MM-ralliin, jossa hän keskeytti tekniseen vikaan.

Latvalan suunnitelmana on yhä saada vakituinen tallipaikka rallin MM-sarjasta. Tuurilainen on suunnannut katseensa jo vuoteen 2022, jolloin WRC-autot päivittyvät seuraavan sukupolven kilpureihin.

– Ikä ei ole minulla vielä ongelma. Jos katsotaan esimerkiksi (Sebastien) Loebia, jolla on myös paljon kokemusta – hän oli aika pitkään pois, mutta pääsi nopeasti takaisin vauhtiin, kun tuli takaisin, Latvala viittasi kesäkuussa Rallit.fin haastattelussa 46-vuotiaaseen ranskalaislegendaan, joka edustaa nykyään Hyundain WRC-tallia.

Lue myös: Tommi Mäkiseltä paljastus tallin ykköstähdestä – ”Meille erittäin positiivinen uutinen”

Lue myös: Kuka oli Ott Tänakin ensimmäinen kartturi MM-sarjassa? Testaa tietosi kinkkisessä rallivisassa!

Lue myös nämä