Latvala osallistui Pohjanmaan SM-ralliin historic-luokituksen Toyota Celicalla. Autovanhus selvisi lähes maaliin saakka, mutta kuudennen erikoiskokeen jälkeen alkoivat murheet. Sähkövika pilasi Latvalan kisan ja pakotti keskeyttämään yleiskilpailun kuudennelta sijalta.
– Ralli meni tosi hyvin. Olin tyytyväinen ajooni. Yhden sammutuksen tein, missä meni jotain seitsemän tai kahdeksan sekuntia. Valitettavasti auto lakkasi lataamasta kuutospätkän maalipäässä. Laturinvalo vilkkui. Tiesin, että akulla ajaa jotain 40-50 kilometriä, ja laskin, että voisimme päästä huoltoon asti, Latvala selvitti Rallit.fille.
– Justiinsa päästiinkin huoltoon, mutta se sammui media-alueelle, mistä työnnettiin sitten auto huoltoon. Vaihdettiin laturi ja saatiin virtaa, mutta ei uusi laturi lähtenyt lataamaan. En vieläkään tiedä, mikä siinä on vikana. Vika ei välttämättä ole iso, mutta sen löytäminen johtosarjasta voi olla vaikeaa.
Latvalan kartturina Seinäjoen ympäristössä ajetussa rallissa toimi Janne Ferm, joka normaalisti lukee nuottia Hyundain tiimissä Esapekka Lapille. Toyotan tallipomo arvosti, että kahden eri tallin edustajat saatiin laitettua samaan ralliautoon.
– Mahtava juttu oli, että molemmat tiimit Hyundai ja Toyota olivat positiivisia asian suhteen. Kaksi eri tiimin miestä pystyi olemaan samassa autossa. Se oli promootion kannalta hieno juttu. Tämä osoittaa myös, miten meillä rallissa on kuitenkin voima ollut, että voidaan olla kavereita ja ystäviä, Latvala kertoi.
– Ei ole niin vahvaa kilpailua ja että oltaisiin vain omissa tiimeissä kuten ratapuolella. Siellä ollaan enempi vihollisia toisia vastaan. Kaveruus on rallin puolella tärkeää.
Latvala ja Ferm ovat molemmat melkoisia supliikkimiehiä, joten kabiinissa tarinaa riitti.
– Janne oli heti mukana tässä hommassa, kun kysyin. Meillä oli hauskaa jo nuotituksessa. Harvoin käy niin, että pitkillä suorilla alkaa naurattamaan. Muutamia juttuja siinä sattui ja tein korjauksia. Olen aika kova korjailemaan nuottia, niin Janne niihin vähän kommentoi, Latvala naureskeli.