Jari Huttusen pitkä kilpailutauko päättyi viikonloppuna Barborka-rallissa Puolassa. Huttunen sijoittui komeasti kisassa toiseksi, kun edelle ehti vain Fordin WRC-autolla ajanut Kajetan Kajetanowicz.
Huttunen ajoi asvalttirallin Hyundain i20 R5:lla ja jäi kisan voittaneesta puolalaiskuskista reilut puoli minuuttia. Huttusen kartanlukijana toimi Mikko Lukka.
Kaikkein tärkeintä Huttusen kannalta oli päästä ajamaan pitkästä aikaa. Edellisestä rallista oli vierähtänyt jo neljä kuukautta. Viimeksi Huttunen ajoi i20 R5:lla Suomen MM-rallissa elokuun alussa.
🇬🇧 Rally Barborka 2019 and 2nd in overall after Kajetan Kajetanowicz’s Ford Fiesta WRC. 🇫🇮 Tänään irtosi kakkossija Puolassa ajetusta Rally Barborkasta. Voiton vei Kajetan Kajetanowicz Ford Fiesta WRC:llä. #ralli #Rally #WRC2 pic.twitter.com/iREN0GLbyT
— Jari Huttunen (@HuttunenRacing) December 7, 2019
Barborka-rallin ohjelmassa oli lauantaina kaikkiaan kuusi lyhyttä erikoiskoetta, joilla oli yhteismittaa vain 31 kilometriä. Ainakin oheisen Twitter-videon perusteella katsojia kisassa oli mukavasti.
.@rajdbarborka 🔥 🏁 pic.twitter.com/m2ZrJeE7t9
— Sport PR (@sportradiopl) December 7, 2019
Hyundai saattaa ajattaa ensi kaudella MM-sarjassa WRC2-tiimiä, johon on huhuissa yhdistetty muun muassa irlantilainen Craig Breen, norjalainen Ole Christian Veiby ja venäläinen Nikolai Grjazin. Barborka-rallin hyvä tulos saattoi nostaa myös Huttusen osakkeita neuvotteluissa ensi kaudesta.
Marcus Grönholmin manageroima Huttunen on tehnyt tänä vuonna yhteistyötä Hyundain kanssa. Hän muun muassa ajoi kehitystestiä Hyundain WRC-autolla Riihimäen ja Seinäjoen SM-ralleissa. Huttunen on ajanut tällä kaudella Hyundain R5:lla myös Portugalin MM-rallissa sekä Puolan EM-osakilpailussa.