Auton aerodynamiikkaa on kehitetty muun muassa uudistetun takasiiven myötä. Myös sivupeilit uudistettiin vastaamaan lähemmäksi tiimin ykkösluokan Puma Rally1 -autoa. Päivityksiä tehtiin myös jousitukseen.
Jari Huttunen ajoi päivitetyllä Fiestalla Virossa neljänneksi. Täydellistä kuvaa Fordin Rally2-auton päivityksistä ei kuitenkaan saatu, sillä Huttusen auton moottori reistaili jo kisan avauspäivänä perjantaina.
– Jarin antama palaute muutoksista oli positiivista. Perjantain ongelmat eivät liittyneet mitenkään auton päivityksiin. Me olemme tyytyväisiä Jarin vauhtiin, mitä hän osoitti, kun kaikki oli kunnossa, tallipomo Richard Millener sanoo rallin MM-sarjan verkkosivuilla.
– Jos Viron kaltaisessa rallissa menettää aikaa, on sitä vaikeaa enää ajaa kiinni.
WRC2-luokkaa on perinteisesti ollut Skodan ja saman konsernin Volkswagenin temmellyskenttä, joskaan VW ei enää päivitä autoaan. Ford janoaa lisää kovia tuloksia, sillä M-Sportin liikevaihdon kannalta juuri Rally2-autojen myynti on olennaisen tärkeää.
Millener uskoo, että tulevissa MM-ralleissa Fiesta Rally2 -auton suorituskyvystä saadaan parempi kuva. Ensi viikon Suomen MM-rallissa Huttunen tosin ajaa ensimmäistä kertaa urallaan Rally1-luokituksen autolla. Ford Fiestan ratissa nähdään puolestaan vain tshekkikonkari Martin Prokop, joten auton iskukyky jäänee edelleen arvoitukseksi.
– Virossa tapahtui, mitä tapahtui, mutta me luotamme päivityksiimme. Me tiedämme, että autolla on tarpeeksi nopeutta taistella voitoista, Millener vannoo.
Katso alapuolelta WRC2-luokan ratkaisuhetket Viron MM-rallista.