Saksassa ajettiin edellisen kerran MM-pisteistä kaudella 2019 ennen koronapandemian puhkeamista. Saksan asvalttikisa peruuntui koronan vuoksi vuonna 2020, eikä kisa ollut mukana MM-sarjassa myöskään 2021.
Kausi 2022 ei tuonut tilanteeseen muutosta. Tämä nosti esiin epäilyksiä siitä, ettei Saksan autoliitto ADAC ole enää kiinnostunut järjestämään MM-rallia.
Motorsport Aktuell -lehden mukaan ADAC on tehnyt kulisseissa suunnitelmia, joilla Saksa pyritään saamaan takaisin MM-rallikartalle. Pöydällä on kaksi eri suunnitelmaa.
– Yksi vaihtoehto on Baijerin, Tshekin ja Itävallan raja-alue. Tässä tapauksessa hyötynä olisi, että voisimme yhdistää voimat muiden kanssa, ADACin urheilupomo Hans-Gerd Ennser kertoi lehdelle.
– Toinen vaihtoehto on järjestää ralli Moselin alueella, ja kilpailukeskus olisi esimerkiksi Nürburgringillä. Sitten voisimme katsoa, tulisiko mukaan myös Baumholderin alue, Ennser lisää.
Saksan MM-ralli on järjestetty perinteisesti Mosel-jokilaakson ja Saarlandin alueilla. Kilpailussa on ajettu erikoiskokeita myös Baumholderin sotilasalueella.
Ennserin ensimmäinen ehdotus jaetusta rallista Tshekin ja Itävallan kanssa on ollut jo pidempään keskustelun alla. Tshekin autoliiton puheenjohtaja Jan Stovicek kertoi jo tammikuussa, että liitto on käynyt neuvotteluja Saksan ja Itävallan kanssa yhteisestä Keski-Euroopan rallista, joka voisi liittyä MM-sarjaan kaudella 2024.
Lue myös: Keski-Eurooppaan kaavaillaan ainutlaatuista MM-rallia
Saksan autoliitto aikoo päättää vielä toukokuun aikana, minkä suunnitelman se esittelee rallin MM-sarjan promootioyhtiölle.
Katso alta kooste Kroatian MM-rallista, joka päättyi Kalle Rovanperän voitonjuhliin.