Toki ajamatta on vielä neljä osakilpailua, mutta 20 pisteen etumatka on uudella pistejärjestelmällä valtavan suuri. Toistaiseksi ainoat valmistajien mestaruudensa Hyundai voitti vuosina 2019-20.
Tämän vuoden merkkimestaruustaistossa nähtiin jättimäinen käänne Suomen MM-rallin päätöspäivänä. Ensin Toyotan Elfyn Evans rysäytti autonsa lepikkoon, minkä vuoksi sunnuntain pisteet jäivät häneltä saamatta. Saman pätkän viimeisessä mutkassa iso irtokivi puolestaan suisti Kalle Rovanperän tieltä ykköstilalta. Hyundai kiitti ja kumarsi, kun Toyotan jättipotti kääntyi yhdessä hetkessä toisinpäin.
– Suomen kisa jätti hyvin ristiriitaiset tunteet. Kreikassa haluamme parantaa tallimme suoritusta kaikilla osa-alueilla, Hyundain tallipäällikkö Cyril Abiteboul sanoo.
– Tietenkin tavoitteena on juhlia voittoa, mutta on olennaisen tärkeää, että olemme lauantaina kisan kärjessä ja pystymme ottamaan sunnuntaina mahdollisimman paljon pisteitä.
Juuri erinomaiset sunnuntaipäivät ovat olleet Hyundain valttikortti tämän kauden mestaruustaisteluissa. Hyundai-kuskit ovat kerta toisensa jälkeen lyöneet Toyotan pilotit supersunnuntain kamppailuissa. Abiteboul kuitenkin korostaa, että mitään ei ole vielä ratkaistu.
– On elintärkeää, että meidän keskittymisemme on koko ajan tapissa tällaisessa kisassa. Emme voi tehdä yhtään virhettä pätkillä tai strategiamme suhteen, tallipomo tähdentää.
– Olemme osoittaneet kehitystä edellisissä nopeissa soraralleissa. Nyt ykköstavoitteena on ajaa kokonaisuutena mahdollisimman hyvä tulos, jotta säilytämme asetelmat mestaruuskamppailuissa.
Kreikan MM-ralli käynnistyy torstaiaamuna testierikoiskokeella. Perjantaina käynnistyvässä varsinaisessa rallissa on luvassa yhteensä reilut 300 kilometriä.