Quantcast

Hyundain WRC-tallin pomolta mielenkiintoinen paljastus Jari Huttusen loikasta kilpailijan leipiin

Jari Huttunen
Jari Huttunen. Kuva: M-Sport Ford WRT
Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp

Neljä vuotta Hyundain leivissä sai riittää, kun Jari Huttunen vaihtoi kauden 2021 päätösosakilpailussa Monzassa M-Sport Fordin Rally2-auton rattiin. 

Kiuruvetinen tuskastui Hyundailla, kun kovista tuloksista huolimatta näyttöpaikkaa WRC-auton ratissa ei siunaantunut. Hyundain tallipomo Andrea Adamo kertoo kuitenkin Dirtfish-sivustolla hieman yllättävän tarinan Huttusen peliliikkeestä.

– Odotan yhä hänen soittoaan, että hän kertoisi minulle itse, ettei ole enää Hyundain kuljettaja, Adamo kertoo sivustolla.

Huttunen kertoi Monzan MM-rallin jälkeen, että on valmis jatkamaan M-Sportilla myös ensi kaudella. Vaikka Hyundailta lähdettiin ilmeisesti hieman tulehtuneissa tunnelmissa, ei Adamo sulje pois, etteikö suomalaiskuski voisi vielä jonain päivänä edustaa korealaisvalmistajaa.

– Olen liian vanha, että sanoisin ei koskaan enää. Olen nähnyt vuosien mittaa, että ihmiset ovat kuvainnollisesti olleet valmiita puukottamaan toisiaan, mutta palanneet sitten yhteen, kun ovat haistaneet hyvän tilaisuuden. (Juha) Kankkunen lähti aikoinaan Lancialta, mutta palasi takaisin ja voitti maailmanmestaruuden, Adamo sanailee.

– Tunnen moottoriurheilun historiaan riittävän hyvin, että en sano ei koskaan. Jos meidän intressit kohtaavat jonain päivänä, minä en ainakaan sitä (Huttusen paluuta Hyundaille) aio estää. Minä en anna henkilökohtaisten ongelmien tai tunteiden häiritä päätöksiä. Minun tehtäväni on johtaa tiimiä parhaalla mahdollisella tavalla.

Huttunen voitti Monzassa WRC2-luokan tuoden M-Sportille luokkavoiton MM-sarjassa yli kahden vuoden tauon jälkeen. Edelle toki ehti muutama muu saman luokituksen auto, mutta debyytti oli silti mallikas.

– Jari on todella mukava kaveri ja hänet oli helppo saada solahtamaan tiimiin mukaan. Hän on myös todistanut, että suorituskykyä riittää ja hän on valmis olemaan osa talliamme myös jatkossa, M-Sportin tallipäällikkö Richard Millener sanoo Dirtfish-sivustolla.

– Meidän pitää miettiä budjettia ensi kaudella, että voimmeko pyörittää omaa tiimiä (WRC2-luokassa). Pitää myös harkita, mihin kisoihin kannattaa osallistua. Siihen pitää luoda oma strategiansa, mutta vielä sellaista ei ole, koska kaikki energia on mennyt vuoden 2022 (Rally1-auton) suunnitteluun.

Katso alapuolelta Jari Huttusen haastattelu Monzan MM-rallista. 

[YouPlaySinglePlayer video=”1719,2354,393592″ ap mute]

 

Lue myös nämä

  • Uusimmat