Viimeksi Mikkelsen kisasi Puolan sorakisassa kesäkuussa, kun kokenut norjalainen ajoi kuudenneksi. Täksi kaudeksi Mikkelsen on kuitenkin pestattu asvalttirallien erityismieheksi, sillä Mikkelsen käskytti Hyundain kolmatta Rally1-autoa sekä Monte Carlossa että Kroatiassa.
Alkukauden kaksi asvalttikisaa sujuivat kuitenkin vauhdillisesti Mikkelseniltä heikosti. Vaikka auto tuli maaliin, olivat erot kärkeen karmeat. Nyt tavoitteena on saada parempaa jälkeä tehdyksi.
– Odotan todella innolla kisaa, koska nyt minulla on aika erilainen lähestymistapa kuin Monte Carlossa ja Kroatiassa. Silloin auto oli minulle vielä aika uusi ja piti opetella paljon juttuja, Mikkelsen sanoo.
– Nyt lähestymistapani on uusi. Lähden ajamaan hyvää tulosta ja haluan auttaa tiimiä säilyttämään etumatkansa kuljettajien ja valmistajien sarjassa.
Viime vuodelta Mikkelsenillä on hyviä muistoja Keski-Euroopan asvaltilta, vaikka tuolloin hän ajoikin luokkaa alempana. Vaikka Mikkelsen keskeytti kertaalleen, varmistui hänen WRC2-luokkamestaruutensa kilpailussa.
– Muistan kisan viime vuodelta tosi hyvin, koska silloin mestaruutemme varmistui. Kaiken kaikkiaan sanoisin, että kyseessä on hankala kisa, koska soraa ja mutaa nousee paljon tielle, Mikkelsen summaa.
– Olosuhteet ovat todella vaikeat. Leikkauksia tapahtuu mutkissa paljon ja on todella helppoa tehdä virhe.
Keski-Euroopan MM-ralli starttaa testierikoiskokeella lähellä Prahaa torstaiaamuna. Iltapäivällä Prahassa ajetaan myös yleisöerikoiskoe, kunnes ensimmäinen metsäpätkä kaasutellaan Klatovyn kaupungissa illalla.
Yhteensä kisassa on luvassa 18 pikataivalta, joille mittaa kertyy reilut 300 kilometriä.