Vuosi alkoi upealla kolmostilalla aina haastavassa Monte Carlon MM-rallissa. Sen jälkeen oli kuitenkin vaikaa, sillä seuraava podium, jälleen kolmas tila napsahti tilille vasta kesäkuun lopussa Kreikan rallista. Myös syyskuun Chilen rallissa ranskalainen ajoi kolmanneksi.
Kolmen palkintosijan lisäksi löytyy vyöltä tältä vuodelta vain viitostilat Kanariansaarilta ja Virosta. Viidessä rallissa Fourmaux on jäänyt käytännössä pisteittä ja myös Keniassa oli vaikeaa, vaikka sunnuntaina Fourmaux hyvät pisteet vielä ajoikin.
Selvää on, ettei vuosi kenties ole ollut aivan toivotunlainen viime vuoden komeetalle. Fourmaux on ollut monessa kisassa perjantaina jopa voittokamppailussa mukana, mutta liian usein jotain on tapahtunut lauantaina. Tekniikka on pettänyt, mutta on ranskalainen tehnyt myös itse virheitä.
Tämän viikon Keski-Euroopan MM-rallista Fourmaux´lla on sekä hyviä että huonoja muistoja. Vaikka Hyundai on menettänyt mahdollisuutensa valmistajien MM-sarjassa, odotetaan Fourmaux´lta ehjää suoritusta. Koska Ott Tänak ei enää loppukaudella valmistajien pisteistä aja, on korealaisvalmistajan katseet siltä osin vain Fourmaux´n ja Thierry Neuville hartioilla.
– Voitin Rally2-autolla täällä vuonna 2023, mutta viime vuosi oli vaikea. Nyt kun kausi on kääntynyt loppusuoralle, me haluamme puskea entistä kovempaa. Tähtäin on joka kisassa palkintopallilla, Fourmaux sanoo.
– Seitsemän sorarallin jälkeen ei ole helppoa kääntää asetuksia asvaltille. Se vaatii kuitenkin ihan erilaisen ajotyylin ja rengasstrategian. Tarkkuus on kaikkein tärkeintä.
Keski-Euroopan rallissa erikoiskokeita ajetaan Tshekissä, Saksassa ja Itävallassa. Pätkien välillä luonne-erot ovat suuria.
– Keski-Euroopan ralli on mielestäni yksi kovimmista kisoista kalenterissa. Pitoa on vähän ja pätkät ovat kolmen maan alueella. Tuntuu, että ajamme monta eri rallia yhden viikonlopun aikana, Fourmaux summaa.
– Tshekissä pätkät ovat kapeampia ja töyssyjä on enemmän sekä likaisia leikkauksia. Saksassa ja Itävallassa on jouheampaa ja leveämpää tietä. Tämä kontrasti tekee sen, että pitoa on vaikea arvioida ja oikeiden rengasvalintojen tekeminen on haastavaa, koska lehtiä ja muuta likaa on koko ajan tiellä.
Torstaina käynnistyvässä Keski-Euroopan MM-rallissa ajetaan yhteensä 18 erikoiskoetta, joille mittaa kertyy noin 306 kilometriä. Ennen varsinaisen kisan alku kaasutellaan testierikoiskoe torstaiaamuna.
















