Fourmaux ajoi viime kaudella Fordin ratissa legendaarisessa Safari-rallissa kolmanneksi. Kyse ei ole missään nimessä pelkästään nopeuskilpailusta, sillä Afrikan rajut soratiet pitävät huolen siitä, että välillä kaasua on pakko nostaa.
– Ajoin viime vuonna podiumille Keniassa. Opin, että se on ihan erilainen ralli kuin mikään muu. Kyse on kestävyydestä ja siitä, että hallitsee auton sekä renkaiden kulumista, Fourmaux sanoo.
– Ralli on tosi pitkä ja rankka. Ei ole taattua, että nopein kuski on kisan jälkeen ykkösenä. On oltava järkevä.
Fourmaux on ollut tiukassa paikassa alkukaudesta, sillä uuden tiimin lisäksi ranskalaisen on pitänyt ottaa haltuun myös uudet Hankookin renkaat. Toki niin on pitänyt tehdä myös kaikkien muiden kuskien, mutta Fourmaux’lla oppiurakka on ollut varmasti iso.
– Nyt ajan kolmannella eri alustalla kolmessa eri kisassa uudessa tiimissä. Se on hienoa, sillä pystyn oppimaan asioita nopeasti, Fourmaux vakuuttaa.

Keniassa tiet ovat välillä erittäin röykkyisiä. WRC-tiimit ovatkin kehittäneet jokainen omia ratkaisujaan, jotta kalusto saadaan ehjänä maaliin saakka.
– Auto on valmistettu eri tavalla Keniaa varten. Jousitus on todella korkealla, jotta voidaan suojella autoa mahdollisimman paljon ja toki myös meitä kuljettajia, Fourmaux toteaa.
– Tavoitteeni viikonloppuna on palata takaisin podiumille. Tiedän, että se on iso haaste, koska mitä vain voi tapahtua. Teemme tietenkin kaikkemme, jotta saamme mahdollisimman kovan tuloksen.
Kenian MM-ralli starttaa torstaina kahdella erikoiskokeella. Kisassa on luvassa yhteensä 21 pikataivalta, joille mittaa kertyy reilut 380 kilometriä. Ralli päättyy sunnuntaina.