Hyundain uudella tähdellä etu Thierry Neuvilleen ja Ott Tänakiin nähden? ”En kärsinyt samalla tavalla”

Adrien Fourmaux on näyttänyt loistavan vauhtinsa myös Hyundain puikoissa.
Adrien Fourmaux
Adrien Fourmaux. Kuva: Hyundai Motorsport GmbH
Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp

Fourmaux teki viime vuonna todellisen läpimurtonsa rallin MM-sarjassa, kun hän saavutti viisi palkintosijaa M-Sportin Ford Puma Rally1 -autolla. Täksi kaudeksi ranskalaistähti siirtyi Hyundain tehdastiimin.

Fourmaux sai Hyundai-uralleen loistavan alun, kun hän ajoi kolmanneksi heti kauden avauskisassa Monte Carlossa. Ranskalainen oli loistavassa vauhdissa myös Ruotsin MM-rallissa, mutta ulosajon vuoksi hän menetti saumat huipputulokseen.

Fourmaux’n mukaan hänellä oli hyvä luotto Hyundai i20 N Rally1 -autoon Ruotsin talvirallissa.

– Olin todella mukavuusalueellani uuden auton kanssa, ja pidin omista säädöistäni. Olin itse asiassa hieman tyytyväisempi kuin tallikaverini, sillä en kärsinyt samalla tavalla aliohjauksesta, Fourmaux paljasti ranskalaisen rallye-sport.fr-sivuston haastattelussa.

Fourmaux’n tiimitoverit Thierry Neuville ja Ott Tänak tosiaan tuskailivat paikoin autojensa kanssa Ruotsissa.

– Minulla oli heihin nähden hieman erilainen säädöt, ja se on positiivinen asia tulevaisuutta ajatellen. Auto tuntuu jo nyt hyvin sopivalta ajotyyliini, ja sain sen mukautettua nopeasti, Fourmaux sanoi.

Fourmaux oli mukana jopa voittokamppailussa ennen kuin hänelle tuli epäonnisten tapahtumien sarja. Ensin hän sähläsi kypäränsä remmin kanssa ja pari pätkää myöhemmin hanki kutsui Hyundai-kuljettajaa.

– Nyt meidän on otettava menetetyt pisteet takaisin 12 jäljellä olevassa osakilpailussa. Tietenkin se on harmillista, mutta olemme optimistisia tulevaisuuden suhteen. Tässä autossa ja tiimissä on paljon potentiaalia, Fourmaux luotti.

Adrien Fourmaux
Adrien Fourmaux. Kuva: Romain Thuillier/Hyundai Motorsport GmbH

Fourmaux pääsee hakemaan hyvitystä ensi viikolla Keniassa. Vuosi sitten hän ajoi kolmanneksi ikonisessa Safari-rallissa.

– Tärkeintä on ennen kaikkea ajaa varman päälle ja luottaa auton luotettavuuteen, jotta välttäisimme ongelmat. Suorituskyvyn osalta on sopeuduttava erikoiskokeisiin ja arvioitava tarkasti, milloin kannattaa ottaa riskejä olosuhteiden mukaan, Fourmaux painotti.

– Lisäksi meidän on ymmärrettävä paremmin uudet renkaat ja nähtävä, millaisia eroja on pehmeiden ja kovien seosten välillä.

Lue myös nämä

  • Uusimmat