Hyundai on ollut MM-sarjan alkukauden takamatkalla Toyotaan nähden. Korealaisvalmistajan tilille ei ole merkattu vielä tälle kaudelle yhtään voittoa. Sen sijaan Toyota on juhlinut voittoa kaikissa kauden aiemmissa kolmessa kilpailussa.
Hyundai tuloskäyrä osoittaa kuitenkin ylöspäin. Maaliskuun lopun Kenian Safari-rallissa talli saavutti jo tuplapodiumin, kun Ott Tänak oli kisan kakkonen ja Thierry Neuville kolmas.
Keniassa Hyundai käytti vielä vanhan mallin autoa, mutta nyt Kanarialla talli ottaa jälleen käyttöön päivitetyn version autostaan, mikä sai tulikasteensa jo helmikuussa Ruotsin MM-rallissa.
Kanariansaarten ralli on täysin uusi kisa MM-kalenterissa, joten kisa on monelta osin hyppy tuntemattomaan.
– On aina jännittävää nähdä uusia osakilpailuja MM-rallin kalenterissa ja palata Espanjaan kahden kauden tauon jälkeen, Hyundain tallipäällikkö Cyril Abiteboul sanoi.
– Edessä on nopea asvalttikisa, joka tuo tullessaan uudenlaisia haasteita ja tavoitteita. Vaikka päivitetty Hyundai i20 N Rally1 kilpailee nyt ensimmäistä kertaa täysiverisessä asvalttirallissa, uskomme olevamme hyvässä iskussa ensi viikonloppuna, Abiteboul jatkoi.

Hyundai on molemmissa mestaruussarjoissa takamatkalla. Toyotan Elfyn Evans on karannut Thierry Neuvillesta jo 36 pisteen päähän kuljettajien MM-sarjassa ja valmistajien puolella Toyotan etumatka on 26 pistettä Hyundaihin nähden.
Abiteboulin mukaan tämä tarkoittaa tavoitteiden suhteen vain yhtä asiaa.
– Tavoitteenamme on kuroa umpeen eroa Toyotaan – tähtäämme vähintään palkintokorokkeelle, mutta tähtäimessä on aina tietysti se ylin porras, Abiteboul linjasi tiukasti.
– Myös vahva supersunnuntain suoritus on tähtäimessä. Onnistuimme Safari-rallissa valtaamaan kolme ensimmäistä sijaa, joten olisi mahtavaa toistaa sellainen suoritus myös Kanariansaarilla, Hyundai-pomo jatkoi.