Mikkelsen oli Puolassa lopulta kuudes, mutta taisteli pitkään jopa koko rallin voitosta ja kärkisijoista. Lopulta päätöspäivänä tullut rengasrikko vesitti ne mahdollisuudet.
Mikkelsen toivoo nyt, että hän saisi ajaa enemmän sorakilpailuja Hyundain ratissa. Hän on aina ollut soralla vahvempi kuin asvaltilla.
Mikkelsen ajaa tällä kaudella osan kilpailuista Hyundain kolmannella Rally1-autolla. Hyundain suunnitelmana on ollut ajattaa häntä pääosin asvalttikilpailuissa. Päätös on nostattanut kulmakarvoja, sillä Mikkelseniä ei varsinaisesti tunneta asvalttikisojen erikoismiehenä.
Tämä tuli selväksi kauden alussa Monte Carlossa ja myöhemmin keväällä Kroatiassa. Norjalaisen suoritukset eivät olleet hyviä, ja tämä herätti epäilyksiä siitä, pystyykö hän mukautumaan enää nykyisen Rally1-auton vaatimuksiin.
Puola antoi taas toisenlaisen viestin. Mikkelsen pystyi pudottelemaan nopeassa sorakisassa kärkivauhtia.
– Puola oli yksi niistä ralleista, joita itselleni täksi vuodeksi pyysin, joten oli kiva näyttää, että pystyimme olemaan kärjen vauhdissa, Mikkelsen kommentoi Dirtfishille.
– Oli hyvin tärkeää itseluottamukseni ja kaiken kannalta, että pystyin nopeasti sulautumaan yhteen auton kanssa soralla. Minulla oli hyvä tunne koko ajan, että voisimme olla taistelussa mukana, Mikkelsen jatkoi.
Seuraavaksi MM-sarja jatkuu kahdella sorakilpailulla Latviassa ja Suomessa. Näissä kilpailuissa Hyundain kolmatta autoa käskee suomalainen Esapekka Lappi, mutta myös Mikkelsen hamuaa itselleen lisää sorakisoja.
Norjalainen on siirtänyt maalinsa jo syksyyn ja Kreikan Akropolis-ralliin.
– Sanotaan näin, että se on yksi niistä ralleista, jota todella rakastan ja sieltä meillä on hyviä tuloksia, Mikkelsen sanoi.
– Joten toivon todella, että meillä on mahdollisuus kilpailla Kreikassa. Rakastaisin sitä mahdollisuutta, Mikkelsen jatkoi.
Mikkelsenin kausi on toistaiseksi ollut vaikea, mutta hän uskoo voivansa ajaa hyvin myös asvaltilla.
– Uskon, että voin olla nopea myös asvaltilla. Olen kuitenkin voittanut Espanjassa, joka on todellinen asvalttikisa. Mutta sora tulee minulle kuitenkin enemmän luonnostaan. Asvaltilla minulla pitää olla kova luotto autoon, että voin hyökätä kunnolla ja sitä minulla ei toistaiseksi ole ollut Hyundailla. Soralla se luotto on taas tullut jo testeissä, Mikkelsen kertoi.