Fourmaux on ajanut loistavan kauden M-Sport-tallin Ford Puma Rally1 -autolla. Ranskalaiskuljettajaan ei kohdistunut suuriakaan odotuksia vuoden alussa, mutta hän on ollut yksi kauden suurimmista sensaatioista. MM-sarjassa viidentenä oleva Fourmaux on yltänyt palkintokorokkeelle peräti neljä kertaa.
Katso rallin MM-sarjan pistetilanteet kokonaisuudessaan täältä.
Huhut Fourmaux’n ympärillä ovat ottaneet entisestään lisää kierroksia. Fourmaux nimittäin kertoi viime viikonloppuna ajetun Chilen MM-rallin yhteydessä, että hän tietää, missä hän ajaa ensi kaudella. Mutta sen enempää hän ei vielä paljastanut.
– Saatte tietää pian, Fourmaux sanoi.
Käytännössä vaihtoehtoja on kaksi: jatkosopimus M-Sport Fordin kanssa tai loikkaus Hyundaille, johon Fourmaux’n nimi on yhdistetty jo pidempään.
Toyotan tallipäällikkö Jari-Matti Latvala paljasti Chilen MM-rallin jälkeen, ettei hänen tiiminsä ole juurikaan käynyt keskusteluja ranskalaisen kanssa. Näin ollen Toyota tuskin on vaihtoehto Fourmaux’lle.
Fourmaux itse on vitsaillut aiheesta sosiaalisessa mediassa. Suomalainen reittiasiantuntija Antti Loponen kysyi X:ssä seuraajiltaan, mitä tiimiä he uskovat Fourmaux’n edustavan kaudella 2025. Fourmaux kävi itsekin heittämässä veikkauksensa.
– Korvaan (Antoine) Griezmannin Ranskan maajoukkueessa, Fourmaux viittasi ranskalaiseen tähtifutaajaan, joka ilmoitti maanantaina maajoukkueuransa päättymisestä.
Vauhti kohdallaan
Viime viikonloppuna ajetussa Chilen MM-rallissa Fourmaux kellotti loistavia pätkäaikoja, mutta joutui tyytymään viidenteen sijaan. Fourmaux kärsi avauspäivänä teknisistä murheista, joita hän joutui korjaamaan siirtymällä. Korjaustöiden vuoksi hän myöhästyi aikatarkastusasemalta ja sai minuutin aikasakon.
Ilman ongelmiaan Ford-kuljettaja olisi voinut taistella aivan kärkisijoista Etelä-Amerikassa.
– Se harmittaa, että auto petti meidät perjantaina, minkä vuoksi saimme minuutin aikarangaistuksen. Mutta voimme olla tyytyväisiä, mitä teimme tässä rallissa. Sekin on harmillista, että tämä oli kauden viimeinen sorakilpailu. Halusin pärjätä hyvin, Fourmaux kertasi.
Kauden kaksi viimeistä osakilpailua ajetaan asvaltilla. Seuraavaksi pisteitä on jaossa Keski-Euroopan MM-rallissa Tshekissä, Saksassa ja Itävallassa reilun kahden viikon kuluttua.
– Voitin siellä viime vuonna WRC2-luokan kisan, mutta nyt Rally1-autolla kyseessä on aivan toisenlainen homma. Yritämme siis parhaamme. Ajamme yhden päivän testiä ja lisäksi olemme mukana Rallylegend-kisassa, joten ainakin pääsemme ajamaan asvaltilla ennen Keski-Euroopan rallia.