Timur Timerzjanov, Marcus Grönholm ja Niclas Grönholm. Kuva: GRX TANECO

Grönholmin tallilla ensimmäinen tosipaikka – ”Autossamme on valtavasti potentiaalia”

Tykkää uutisesta

Marcus Grönholmin johtama GRX-talli on uuden haasteen edessä, kun rallicrossin MM-sarja käynnistyy Barcelonassa tulevana viikonloppuna.

Viime kaudella GRX-tiimi kilpaili MM-sarjassa kuljettajanaan Niclas Grönholm, joka ohjasti Ford Fiesta -autoa MM-osakilpailuissa. Täksi kaudeksi GRX, jonka virallinen nimi on nykyään GRX TANECO, hankki Hyundai Motorsportilta kaksi Hyundai i20 -autoa, joilla kilpailevat Niclas Grönholm ja kokenut venäläiskuljettaja Timur Timerzjanov.

Hyundai i20 Supercar on kaksilitraisella turbomoottorilla varustettu nelivetoauto, josta löytyy tehoja 600 hevosvoimaa ja vääntöä 850 newtonmetriä. Autot kehitettiin yhteistyössä SET Promotion -tallin kanssa.

– Ensimmäiset testit osoittivat, että autossamme on valtavasti potentiaalia. Lisäksi Niclas ja Timur antoivat molemmat positiivista palautetta. Siksi lähdemmekin luottavaisin mielin uuteen kauteen, tallipäällikkö Jussi Pinomäki kertoo.

– Tavoitteemme ovat toki vielä kohtuullisia, sillä taso on todella korkea ja kilpailemme sellaisten tiimien kanssa, joilla on yksi, kaksi tai kolme vuotta enemmän kokemusta MM-sarjassa kuin meillä. Paiskimme kovasti töitä, ja toivon, että alamme saada kelvollisia tuloksia kauden puolivälistä eteenpäin. Näin aluksi koitamme Barcelonassa saada molemmat autot semifinaaleihin, Pinomäki linjaa tavoitteen Kataloniaan.

Kauden avausosakilpailu käydään Circuit de Barcelona-Catalunyan radalla, josta 60 prosenttia on asvalttia ja loput soraa. Täyden kierroksen pituudeksi tulee 1,13 kilometriä.

– En malta odottaa, että pääsen lähtöviivalle Barcelonassa! Kaikki ovat tehneet kovasti töitä, jotta autot saadaan varmasti ajoissa valmiiksi. Testeissä tuntui todella hyvältä. Olen päässyt nopeasti sisälle tiimiin, olemme päässeet tosi hyvään yhteisymmärrykseen ja meillä kaikilla on sama visio, kolme rallicrossin Euroopan mestaruutta saavuttanut Timur Timerzjanov sanoo.

– Tunnen tiimin onneksi todella hyvin, mutta auto on minulle täysin uusi. Minulla ei ole näin kauden alussa mitään tiettyjä tavoitteita. Yritän vain parantaa tasaisesti suoritustani ja varmistaa joka kisassa parhaan mahdollisen tuloksen, Niclas Grönholm puolestaan tuumii.

Keskustele uutisesta:

Lue myös:

Myös Volkswagen jätti rallicrossin MM-sarjan – Petter Solbergilta vihjaus rallista: Minä jatka... Rallicrossin MM-sarja vetelee viimeisiään. Taannoisten Audin ja Peugeotin vetäytymisen myötä nyt myös Volkswag...
Ajaako Loeb Hyundailla myös rallicrossia? – ”Ehkä jotain mielenkiintoisia haasteita tule... Rallin MM-sarjan hullu vuosi sai jatkoa torstaina, kun ralli-ikoni Sebastien Loebin sopimus Hyundain tiimin ka...
Suomalaislupaus pikakommenuksella WRC-testiin, mutta tulevaisuus auki: ”Tilanne näytti hyvältä”... Suomalaisella rallilupauksella Jari Huttusella ei ole ensi kaudeksi varmaa ajopaikkaa rallin MM-sarjasta. H...
Grönholm välimiehenä Loebin huhutussa diilissä: Sanoin heille ”katsokaa, että Loeb tulee meidä... Rallin kaksinkertaisella maailmanmestarilla Marcus Grönholmilla oli näppinsä pelissä entisen kilpakumppaninsa ...
Marcus Grönholmin ex-kartanlukija valittiin merkittävään virkaan FIA:ssa Ex-kartanlukija Timo Rautiainen on valittu kansainvälisen autourheiluliitto FIA:n rallikomission varapuheenjoh...
Rallicrossin MM-sarja henkitoreissaan, Marcus Grönholm turhautui – ”Ehkä on jo liian myö... Rallicrossin MM-sarja kärvistelee henkitoreissaan. Sekä Audi että Peugeot vetivät pois tehdastukensa kauden 20...
Legendaarinen Akropolis-ralli tuli tiensä päähän – vuosien varrella 11 suomalaisvoittoa Perinteikäs Akropolis-ralli on tullut tiensä päähän, uutisoi Greek Reporter verkkosivuillaan. Lehden tietojen ...
Niclas Grönholmin kausi päättyi pettymykseen – ”Toivoin päätöskisasta paljon parempaa tu... Rallicrossin MM-sarjan suomalaistiimi GRX TANECO ei saavuttanyt kaikkia Etelä-Afrikan osakilpailuun asetettuja...
Tykkäykset